بارها گفتیم و نوشتیم که طرح مجتمع فولاد ابویی یکی از ۸ طرح فولاد استانی کشور بوده که تنها همین یک طرح نیز از ۸ طرح فولادی جدا و کامل به بخش خصوصی واگذار شده است. در راستای چرایی این امر قبلا زیاد نوشتیم و اینکه هیچکدام از ۷ طرح باقیمانده به شکل کامل فروخته نشد و از زیر نظر مستقیم دولت خارج نشد.
اما می توان به این مقوله به این شکل ورود کرد که واگذاری کامل این طرح به بخش خصوصی بنا به دلایل فنی و اقتصادی اولیه تعریف شده و ماهیت وجودی آن تخلف محسوب شده و در ادامه راه نیز ادامه کار بهره بردار و خریدار این طرح بعد از گذشت ۳ سال و عدم خلع ید او بر اثر ضعف در اتمام و به بهره برداری رساندن این پروژه ملی تخلف دیگری محسوب می شود که قابل پیگیری است. این موضوع در سال رونق تولید و در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و جهت جلوگیری از خام فروشیها بسیار حائز اهمیت و قابل پیگیری است.
یکی از همشهریان عزیز از خبرنگاران تهیه گزارشی از روند پیشرفت طرح فولاد ابویی خواسته که باید عرض کنیم در اواسط سال گذشته عنوان شد که مشکل وام این سرمایه گذار حل شده و قول اتمام پروژه تا پایان سال گذشته داده شده بود. چند ماه اخیر بود که با حضور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرنگار صدا و سیما در این مجتمع گزارش تهیه و میزان پیشرفت پروژه احیا ۷۴ درصد عنوان شد و زمان اتمام و بهره برداری از این پروژه نیز تا یکسال آینده عنوان شد.
همانطور که می بینید اظهار نظرهای و آمارها متناقض بوده و یکی از دلایل زمانبر شدن این پروژه نیز عدم ارائه شفاف آمار و اطلاعات پیشرفت پروژه به مردم و مسئولان شهرستان بوده است، پیشنهاد ما این است که نماینده محترم پیشرفت کار پروژه ابویی را به صورت ماهیانه و یا دو ماهه با نمودار و اعداد و ارقام از سرمایه گذار خواسته و در اختیار رسانه ها جهت انتشار و آگاهی مردم قرار دهند. و یا لااقل مدیرعامل مجتمع موظف شود در جلسات کار گروه توسعه شهرستان و جلسات گزارش دهی این کار گروه به مردم، حضور یافته و گزارش پیشرفت کار را به صورت نمودار و با اعداد و ارقام به مردم و مسئولان شهرستان ارائه کند.
پ.ن۱: این مجتمع مجوز گندله سازی ۵ میلیون تنی را در اختیار دارد که از سرنوشت و شروع به کار آن نیز خبری در دسترس نیست و بنا به قولهای داده شده باید از سال گذشته شروع به کار می شد.
پ.ن.۲: این مجتمع در مقابل شکل گرفتن تشکلهای کارگری مقاومت می کند و به سوال قبلی ما نیز در خصوص اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل جواب نداده است.
پ.ن.۳: شایعات و صحبتهایی در رابطه با مسائل زیست محیطی در این مجتمع و اجرای فضای سبز در قبال آن وجود داشته که آنها نیز برای مردم شفاف سازی نشده است.
پ.ن.۴: عصر بافق آمادگی دارد در رابطه با نشر جوابیه مدیران فولاد ابویی، گزارش پیشرفت احیا و گندله، تشکلهای کارگری، طرح طبقه بندی مشاغل و غیرو جهت آگاهی مردم عزیز بافق کمال همکاری را داشته باشد.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *