یکی از اصلی ترین سرمایه های توسعه و پیشرفت هر منطقه ای منابع انسانی آن منطقه است که در ارتباط مستقیم با میزان استقبال جوانان از تحصیل در دانشگاه های مختلف می باشد.
با توجه به شرایط اقتصادی نامساعد فعلی امکان ادامه تحصیل در شهرها و استانهای دیگر برای بسیاری از جوانان بافقی محیا نیست ولی وجود دانشگاههای آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در شهرستان باعث شده تا این مشکل تا حدود زیادی مرتفع گردد به خصوص اینکه امکان ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی بافق با هزینه کمتر و همزمان با کار نیز فراهم شده بود.
به جهت گرفتن مجوز پادگان آموزشی و تاسیس آن در بافق و همچنین مجوز تاسیس دانشکده فنی و حرفه ای مشکلاتی برای ادامه کار دو دانشگاه آزاد و علمی و کاربردی پیش آمده و حواشی در پی داشت که تا حدود زیادی در جریان کم و کیف آن هستیم.
دانشگاه آزاد در مقابل واگذاری ساختمانهای این واحد به پادگان آموزشی مقاومت کرد و همانطور که سرپرست فرمانداری اخیرا اعلام کردند مشکلی هم برای پادگان آموزشی پیش نیامده و این مقوله نیز در جای خود در حال پیگیری است اما داستان دانشگاه علمی و کاربردی بافق کمی غم انگیز است که چرا به راحتی پذیرفتند تا خود را فدای وعده و وعید عده ای سیاستمدار کنند و از داشته های خود و داشته های شهرستان به خوبی دفاع نشد تا به امروز برسیم.
شوربختانه امروز که دانشگاه علمی کاربردی بافق و به احتمال زیاد به طمع مرکز نشینان به امکانات آن رو به تعطیلی است خبری از تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای نیست که نیست. دانشگاه نقدی که سالیانه پذیرای تعداد زیادی از جوانان بافقی بوده و در ارتقاء منابع انسانی بافق نقش موثر و چشمگیری داشت به دانشگاه نسیه فنی و حرفه ای فروخته شد تا در آینده اگر روال به همین شکل باشد هیچکدام را در بافق نداشته باشیم.
پیشنهاد می شود فعالیت دانشگاه علمی کاربردی بافق با پیگیری مسئولان دلسوز بافقی از سر گرفته شود و دانشکده علمی و کاربردی همانند دانشگاههای آزاد، پیام نور و علمی و کاربردی از ساختمانهای یکی از مدارس و یا ساختمانی مناسب که در شهرستان قطعا وجود دارد استفاده کرده و با بودجه های دولتی و کمک و همیاری شرکتهای معدنی مکانی مخصوص خود را طی چند سال تدارک ببیند تا هر دو دانشگاه و دانشکده را در شهرستان بافق با هم داشته باشیم.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *