همانطور که قبلا نیز گفتیم ۳ بند پایانی صورتجلسه ۹۳/۶/۹ به جهت نظارت بر حسن اجرای ۳ بند ابتدایی آن تدوین شده بود که در هیچ زمانی به درستی از طرف مسئولان امر پیگیری نشد و حتی برخی مواقع آدرسهای غلطی نیز به مردم داده شد. مسئولانی که باید امر نظارت بر اجرای بندهای صورتجلسه را به عهده می گرفتند و در جهت انجام درست و موثر آن تلاش می کردند مسئولان استان و شهرستان شامل استاندار، فرماندار، امام جمعه و شورای شهر و نماینده بوده و هستند.
مجددا بندهای ۴، ۵ و ۶ صورتجلسه ۹۳/۶/۹ را یادآوری می کنیم:
۴- پیگیری اجرایی شدن مصوبات بر عهده مسئولان مرتبط حسب نظر استانداری می باشد.
۵- مقرر گردید هر دو ماه یکبار طی جلسات مشترک با حضور نمایندگان صندوق، مسئولین استان و شهرستان نتایج اقدامات و گزارشات پیشرفت طرحها به مردم داده شود.
۶- بدیهی اجرای تعهدات فوق الذکر و مفاد نامه ۱۶ گانه وزیر رفاه به معاون اول رئیس جمهور منوط به فعالیت معدن و جلوگیری از اختلال، توقف یا تعطیلی ناشی از اعتصاب می باشد.
همانطور که مشخص است به جز بند ۶ که تعهد به جلوگیری از اختلال، توقف و یا تعطیلی ناشی از اعتصاب می باشد که به درستی اجرا شده بندهای ۴ و ۵ بارها نقض شده است که این امر باعث کم رنگ شدن اصل صورتجلسه و بی اهمیت شدن آن شده که بخشی از این کوتاهی به عهده مسئولان شهرستان می باشد.
ناگفته نماند که بدتر از همه این موارد گاها استفاده ابزاری از صورتجلسه و اظهار نظرهای کاملا متضاد در مقاطع زمانی مختلف و اعلام درصدهای بالای انجام برای بندهای کم اهمیت در صورتی که مهمترین بندها که هدف اصلی بوده انجام نشده باعث شده تا پیگیریها زیاد جدی گرفته نشود.
ادامه دارد…

شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *