آقایان شورای شهر و شهرستان شما زمانی که پیگیری مرزهای اردکان را تقریبا رها کردید و پیگیری مهدی آباد و مهریز را مسکوت گذاشتید و در هر مورد اجحاف جدید از جمله تحریف کتاب جغرافیایی استان، نامه غیر واقع معاون سیاسی سابق، نامه غیر واقع معاون سیاسی فعلی و بسیاری از موارد دیگر از اهرم شکایت استفاده نکردید و در سیاست به دنبال تعامل یکسویه رفتید بازی را باختید.
هنوز هم اتفاقی نیفتاده و مردم شما را می شناسند و از شما بواسطه رایی که داده اند توقع دارند، اگر خوراک را نتوانید با وجود بارها جلسه و قول چندین وزیر و وکیل برای کارخانه های جوار معدنی شهرستان ردیف کنید، اگر در خصوص مرزهای از دست رفته بعد از گذشت سالها و گرفتن هزینه های زیادی از شهرستان و مردم به اینگونه برخورد می کنید، اگر بعد از سالها هنوز برای دریافت عوارض فروش معادن باید مرتب بیانیه صادر کنید، بدیهی است امور عمرانی و کارهای روزمره شهرداری که بدون حضور و وجود شما نیز رتق و فتق می شود. فلسفه حضوری شما در شورای شهر و شهرستان چیست؟ کجای کار می لنگد؟ پیگیری نمی کنید، اصول پیگیری را نمی دانید یا ادای پیگیری در می آورید؟ دارید اشتباه می زنید، با الفبای سیاست آشنا نیستید یا سوراخ دعا را گم کرده اید؟ همواره رو دست می خورید، خسته شده اید یا مطالبه و خواست مردم اهمیت لازم را از دست داده است؟ تخلفات لازم است، شما و یا هر کس دیگری هم که بیاید کاری از دست او ساخته نیست یا کارشکنی صورت می گیرد؟ می توانیم تا صبح برایتان واکاوی کنیم، کلاه خود را قاضی کنید و با وجدانتان تنها شوید شاید فهمیدید مشکل شهرستان بافق و مردم آن کجاست؟
جناب آقای محمد رنجبر رئیس محترم شورای شهرستان، همین پیگیری شما و شورای چهارم برای مرزهای اردکان بود که داستان چاه گز را سالها مسکوت گذاشت. اما از یک جایی به بعد اعتماد بیش از حد کار دستتان داد، قول و قرار شفاهی در دنیای سیاست بی معناست، آقای تفکری عزیز شهامت این است که با درک درست در شرایط فعلی بهترین تصمیم را بگیرید، شجاعت این نیست که مرزی که غصب شده را بگوییم کاری در رابطه با آن از دست ما ساخته نیست، آقای محمدی در این جلسه مهم اظهار نظری از شما در خصوص مرزها شنیده نشد چرا؟ شما گفته بودید اجازه جابجایی یک وجب از خاک بافق را نخواهید داد. در آموزه های دینی، کشوری و حاکمیت مگر موضوعی مهمتر از مرز وجود دارد؟ مگر فراموش کرده اید برای دفاع از اینکه یک وجب از خاک ما جابجا نشود چقدر شهید دادیم؟ مگر می شود در موضوعی دو گانه عمل کرد؟ چطور این پارادوکس عذاب آور را برای جوانان و نسل جدید تشریح خواهید کرد؟ ما هر چه چوب خورده ایم از خودی خورده ایم و تجربه نشان داده کسی در استان جهت موضوع مرزها برای شما تره هم خرد نمی کند.
مسئولان محترم شهرستان، فعالان محترم سیاسی و اجتماعی در موضوع مرزها، منابع و خوراک و معادن باید با هم متحد شویم وگرنه با این تفرقه راه به جایی نخواهیم برد، بهترین دفاع در شرایط فعلی که هر روز به مرز و منبعی از این سرزمین زرخیز دست اندازی می شود حمله است و این به این معنی است که برای جلوگیری از جابجایی چاه گز باید در پیگیری مرزهای اردکان و مهریز استوارتر عمل کنید، همه بدبختی بافق از آنجا شروع شد که تقریبا مرزهای بافق و اردکان و بافق با مهریز پذیرفته شد و این چراغ سبزی بود به مرکزنشینان که می تواند برای آرام کردن هر جایی در استان از بافق و منابع بافق و از جیب مردم عزیز آن هزینه کند. دوستان مسئول و غیر مسئول، مافیایی وجود ندارد، مافیا ضعف و انفعال ماست، مافیا را در تفرقه خودمان جستجو کنیم، مافیا در فکرهای ما رشد و نمو می کند، مافیا همان عدم حساسیت ما نسبت به مرزها و منابع استراتژیکمان است که در آینده حسرت وجب به وجب و کیلو به کیلوی آن را خواهیم خورد.
در برهه حساس فعلی چاه گز بدون اجازه ما و موافقت ما جابجا نخواهد شد مگر در سکوت و در خفا مانند گذشته که در آینده مشخص شود که برای جلوگیری از آن هم راهکار وجود دارد که بعدا ارائه خواهیم کرد. در حال حاضر اتحاد مردم و فعالان سیاسی بافق لازمه شکل گیری اتحادی محکم تر بین مسئولان شهرستان است. به جوانان بافقی و فعالان سیاسی و اجتماعی بافق توصیه می کنیم مسائل را از هم تمیز داده و در موارد کلی که به عامه مردم بافق و به سرنوشت نسلهای آینده مربوط می شود متحد باشیم، گذشته ها را فراموش کنیم و فقط در شرایط فعلی برای حل مشکل راهکار عملی ارائه دهیم. از مسئولان نیز عاجزانه و برای چندین بار می خواهیم که کمیته ای متشکل از تمام مسئولان بافق از جمله امام جمعه معزز شهرستان، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بعدی، اعضای محترم شورای شهر و شهرستان، وکیل پرونده مورد نظر و تعدادی از فعالین و مطلعین این حوزه تشکیل داده و برای مرزها تقسیم کار شود. وگرنه غیر از این باشد چاه گز که تمام شود معدن بعدی سه … خواهد بود.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : ,
  1. ناشناس

    آیندگان مسولان فعلی را که کوتاهی کنند … خواهند نمود همانطور که ما مسولان قبلی که کوتاهی کردند … کردیم اعم از بومی و غیر بومی

  2. ناظر

    در برهه حساس فعلی چاه گز بدون اجازه ما و موافقت ما جابجا نخواهد شد مگر در سکوت و در خفا مانند گذشته که در آینده مشخص شود که برای جلوگیری از آن هم راهکار وجود دارد که بعدا ارائه خواهیم کرد.
    راهکار چیه؟ بعداً کی میرسه؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *