رییس محترم بیمارستان ولیعصر بافق
جناب آقای دکتر معظمی 
ضمن تبریک خدمت جناب عالی و عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی، به استحضار می رساند؛ مردم بافق مدت هاست که در انتظار یک مدیر قوی برای بیمارستان ولیعصر هستند سابقا این مقام به جناب آقای دکتر دانشی سپرده شده بود، که با حفظ سمت، مسئولیت مرکز بهداشت را هم برعهده داشتند که اداره آن مجموعه خود درایت و مدیریتی قوی را می طلبد و طبیعتا اداره هر دو که با سلامت جسمی و روانی شهروندان سر و کار دارد وظیفه سنگینی است و بدیهی است کم و کاستی هایی را به وجود آورده بود. اما اکنون که این مهم به جناب عالی محول شده است انتظار می رود، مخصوصا در این شرایط حساس تحولی اساسی در این حیطه پدید آید.
که از اهم اولویت ها، پیگیری تکمیل و افتتاح ساختمان جدید بیمارستان تا حصول نتیجه مطلوب است و به نظر می رسد علیرغم همه تلاش ها هنوز کارهای ناتمام زیادی باقی مانده است.
ساختمان فعلی بیمارستان، برای خدمت رسانی شایسته، فضای بسیار کوچکی است با مشکلات فراوانی که جوابگوی مطالبات بحق شهروندان نیست و این در حالتی است که شهری با این همه ثروت باید بیمارستانی مجهز و بزرگ داشته باشد.
موضوع دیگر بحث مدیریت پزشکان و متخصصان می باشد؛ متاسفانه بافق همیشه کمبود پزشک متخصص دارد و مردم همیشه برای درمان به شهر یزد یا دیگر مراکز استان ها می روند و همین اندک پزشکانی که به شهر می آیند به خاطر وجود مسائلی که رسیدگی به آنها نباید این اندازه هم دشوار باشد، دلسرد و دلخور می شوند و پس از مدتی بار سفر می بندند و می روند.
نمونه آن؛ خانم دکتر میرآتشی متخصص رادیولوژی که به اذعان اغلب عزیزان هم در حیطه تخصصی خودشان تبحر داشتند و دارند و هم با تجربه هستند به خاطر مسائل و ناملایمت هایی همچون بسیاری پزشکان متخصص دیگر قصد ترک بافق را کرده اند. 
ایشان اولین و آخرین متخصصی نیستند که این مشکل برایشان پیش می آید، متاسفانه وجود افرادی سطحی نگر و تنگ نظر، خودخواه و منفعت طلب که بعضا صاحب منصبی هم هستند و به ظاهر قدرتی هم در شهر دارند و احساس می کنند با این اختیاراتی که دارند باید در شهر حرف اول و آخر را بزنند و همه زیر سلطه آنها باشند؛ مافیایی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده اند که برای اصلاح آن واقعا عزمی جزم می طلبد! البته در این قسمت از مطلب روی سخنم با این دوستان است، به این پست و مقام عاریتی خودتان ننازید، این ها همه در گذرند، بترسید از آن روزی که دیگر نظر مردم در مورد شما تغییر کند و دیگر دعای خیری بدرقه راهتان نباشد.
به عنوان مثال شخصی تعریف می کرد: در کلینیک تخصصی ولیعصر نوبت متخصص قلب گرفتم ولی بعد از مراجعه به من گفتند که نوبت شما کنسل شده است، دلیل را پرسیدم گفتند دکتر تعدادی را ویزیت کرده و رفته است!!! در صورتی که من در زمان مشخص شده که سامانه به من اعلام کرده بود به محل مراجعه کرده بودم. این مصداق بارز کم کاری و عدم دلسوزی متخصص کلینیک است. همان روز به مطب مراجعه کردم ….غلغله جمعیت …در شرایط کرونایی این روزها….
مواردی اتفاق افتاده که متخصص داخل کلینیک بوده ولی مریض را ویزیت نمی کند چرا که خودش تعداد محدودی را برای ویزیت مشخص کرده است.
به نظر می رسد که پزشکان شاغل در بیمارستان یا اینکه از لحاظ مالی حمایت کافی نمی شوند (که با توجه به اختلاف درآمد پزشکان با دیگر افراد جامعه این مساله خیلی به چشم نمی آید) و یا اینکه انتظار دارند همه را در مطب ویزیت کنند.

اگر نگاهی به شهر های اطراف بیندازیم همه در جذب پزشک متخصص بسیار فعال بوده و از جانب مرکز استان حمایت می شوند اما شهر بافق در این زمینه هیچ وقت موفق عمل نکرده چرا که مدیر دلسوز و توانمندی در حوزه بهداشت و درمان نداشته است. شهری با این همه سرمایه، این وضع درمان، براستی که دور از شان است.
ضمن آرزوی موفقیت روز افزون در ادامه این مسیر، پیگیری مشکلات ذکر شده را از شما خواهانیم.
بدانیم همیشه علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد . وا… اعلم بالصواب
شهروند بافقی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *