اقتصاد سیاسی و رانتی جز فلاڪت چیزی به همراه ندارد. اصفهان با نفوذ بالایی ڪه در حوزه فولاد در ڪشور داشته و دارد علی رغم ڪمبود شدید آب در مرڪز ایران هر روز صنایع پرآبخواه خود را گسترش داده و در این راستا از هیچ ڪوششی فروگذار نمی ڪند. در حالی ڪه تنها ڪوره بلند بافق با ظرفیت ڪم ڪه می توانست ڪارخانه آگلومراسیون شرڪت سنگ آهن مرڪزی ایران بافق را با سرمایه گذاری میلیاردی صورت گرفته و حدود ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم از حالت فعلی نجات داده و ارزش افزوده سرشاری را نصیب این شرڪت و مملڪت ڪند با دستور وزیر و به بهانه تڪنولوژی قدیمی تعطیل شد وزارت صمت از ڪوره بلند های اصفهان تمجید ڪرده ڪه نه تنها از یارانه سوخت استفاده نمی ڪنند بلڪه از معادن زغال سنگ نیز حمایت می ڪنند پس باید سنگ مورد نیاز آنها را از معادن استان یزد و شهرستان بافق، همانجا ڪه ڪارخانه خردایش سنگ آهن به دلیل نبود خوراڪ تقریبا تعطیل است تامین ڪرد.
با وجود حمایتهای بی دریغ از شرڪتهای فعال در حوزه فولاد در اصفهان، ذوب آهن اصفهان همواره یڪی از بدهڪاران بزرگ به سنگ آهن مرڪزی بافق بوده ڪه بارها باعث بروز مشڪلاتی در این زمینه شده است.

سرپرست وزارت صمت :
“سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان از سه معدن اصلی ڪشور تامین می‌شود”
( سه معدن اصلی ڪشور ڪدام معادن هستند و پول سنگ آهن ها چگونه پرداخت می شود)
“صادرات سنگ آهن و واردات ریل ممنوع”
 حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت در نشست بررسی شیوه های رفع موانع جهش تولید در ذوب آهن اصفهان، این شرڪت را نماد فولاد ڪشور دانست ڪه باید جایگاه آن را در صنعت ڪشور حفظ نمود و افزود: شیوه تولید ذوب آهن اصفهان با سایر فولادسازان ڪشور متفاوت است و این باعث شده ڪه نه تنها از یارانه انرژی بی بهره باشد، بلڪه از معادن زغال سنگ نیز حمایت می ڪند و لذا باید از این صنعت با روش های مختلف از جمله برداشتن محدودیت صادرات، حمایت نمود./اخبار معدن

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *