نظر مسئولان بافقی به خصوص نماینده محترم مردم بافق در مجلس شورای اسلامی را به دو خبر زیر جلب می ڪنیم؛
“✍شرڪت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در نظر دارد مزایده عمومی” فروش ۱٫۷ میلیون تن ڪلوخه سنگ آهن معدن آنومالی شمالی ” را از طریق سامانه تدارڪات الڪترونیڪی دولت (ستاد) برگزار ڪند.
✍شرڪت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نظر دارد مزایده عمومی ” فروش ۲۴۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی پر عیار مگنتیتی معدن چاه گز ” را از طریق سامانه تدارڪات الڪترونیڪی دولت (ستاد) برگزار ڪند.”
نماینده شهرستان ڪه این روزها در حال رسیدگی به اوضاع اسفبار معیشت مردم و گرانیهاست ڪه ڪاری بس قابل تقدیر است علاوه بر آن باید به ریشه های وضعیت فعلی نیز نیم نگاهی داشته باشد.
ریشه گرانیها را با نظارت و دستور نمی شود خشڪاند، اقتصاد مانند موجودی زنده و هوشمند است ڪه اگر با مشڪلات آن ریشه ای برخورد نشود در هر صورت راه خود را به سمت و سویی ڪه باید پیدا می ڪند. ریشه گرانیها در از دست رفتن ارزش پول ملی است، ریشه گرانیها را باید در اقتصادهای مبتنی بر رانت و نفوذ جستجو ڪرد. عدم سرمایه گذاری به موقع و مناسب و عدم تولید ریشه اقتصاد را ضعیف ڪرده است.
از سالها پیش اقتصاد شهرستان بافق تڪیه به معادن دارد و خام فروشی معادن آفت این اقتصاد است. اگر نظارتی باشد تا در این منطقه از خام فروشی و صادرات سنگ جلوگیری شود تا ضمن ایجاد اشتغال مولد بر اقتصاد ڪشور تاثیر بسزایی گذاشته شده و ارزش افزوده ای ڪه قرار است با صادرات به خارج ڪشور فرستاده شود در همین مملڪت ایجاد شود و در عرصه های دیگر نیز به این شڪل عمل شود در بلند مدت قطعا ارزش پول ڪشور نیز رشد ڪرده و معیشت مردم نیز بهتر خواهد شد.
ناگفته نماند ڪه مسئولان استان نیز در این زمینه مقصر هستند چرا ڪه اڪثر مسئولان استان یزد در برابر زیاده خواهیهای اصفهان منفعل بوده و از منابع و منافع استان آنطور ڪه باید دفاع نمی ڪنند. چطور می شود در دستگاه دولتی ڪه باید ڪوچڪ شود و با وجود ظرفیت و تجربه لازم در منطقه (سنگ آهن با قدمت ۵۰ ساله و اولین تامین ڪننده سنگ اصفهان) شرڪتهای واسطه و تو در تو ایجاد ڪرد تا به خاطر پوشش هزینه های همین شرڪتها ڪه بار اضافی به دوش دولت تحمیل می ڪنند مجبور به خام فروشی شویم؟ چطور ممڪن است دولت ایمپسڪو و فلات  تاسیس ڪند و در منطقه و ڪشور موازی ڪاری ڪرده و با بخش خصوصی رقابت ڪند؟ چرا ذوب آهن اصفهان سنگ دانه بندی مورد نیاز خود را از شرڪت سنگ آهن نخرد تا ضمن استفاده ڪامل از ظرفیت ڪارخانه خردایش سنگ آهن از شرڪتی خصوصی یا خصولتی حمایت ڪرده و نیازی هم به فلات مرڪزی نباشد؟ اگر می خواهیم معیشت مردم درست شود هر نماینده باید در حوزه خود دنبال اینگونه مسائل بگردد و نظارت ڪند.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *