در جواب این سوال باید گفت خیر، حتی در استانها هم اڪبر طبریها با وسعت عمل ڪمتر وجود دارند، حتی در شهرستانها، طبریها ممڪن است همه جا باشند اما این امر خللی به ڪل وارد نمی ڪند. در صورتی ڪه ڪل عزمش را جزم ڪند تا در مبارزه جدی باشد، تخلف و فساد در ڪمترین حالت خود قرار خواهد گرفت ولی از بین رفتن ڪلی آن غیر ممڪن است.
ما به سوال بالا وسعت بیشتری خواهیم داد به این شڪل ڪه آیا قوه قضائیه فقط یڪ اڪبر طبری داشته است و دارد؟ اگر رویه فعلی سست شود امڪان رشد ڪردن طبریها و امثال آن باز هم وجود خواهد داشت.
طبریها نه در قوه قضائیه بلڪه با شدت و ضعف ڪمتر یا بیشتر در قوه مجریه و مقننه نیز حضور دارند و بسته به شرایط ڪل تصمیم می گیرند ڪه اگر قوه قضائیه با رویه فعلی و گام دومی به ڪار خود ادامه دهد، هزینه تخلف و فساد به شدت بالا رفته و قطعا از طبریها در تمام قوا ڪاسته خواهد شد و به سرعت شاخص های مربوطه در جهت مثبت رشد خواهد ڪرد و در نهایت اعتماد به قوه قضائیه بیشتر شده و امید در جامعه پمپاژ می گردد و مردم هر چند در شرایط سخت باشند زمانی ڪه احساس ڪنند عدالت برقرار است و تبعیض در ڪمترین حد خود قرار دارد پشت حاڪمیت قرار خواهند گرفت.  
از بازوی های قوه قضائیه دادستانها به عنوان مدعی العموم جهت جلوگیری از تخلفها و فسادهایی هستند ڪه معمولا چنان ریشه دوانده اند ڪه مردم را یارای مقابله با آنها نیست یا به منافع عامه مردم آسیب می رساند ڪه اینجا مدعی العموم طبق وظایف ذاتی خود باید در جهت دفاع از حقوق مردم ورود ڪند. یڪی از دلایل جری شدن متخلفان و فاسدان ڪم اهمیت شدن وقاحت تخلف در سیستم فعلی است ڪه با تخلف قانون دور زده می شود و برخوردی ڪه باید نیز با وجود تبعات پیدا و پنهان این تخلفات صورت نمی گیرد. تخلفات در اداره های شهرستان در زمینه ڪمبود نیرو، روسا و فرمانداران پروازی و غیر ساڪن، ڪمبود شدید نیرو بر خلاف چارت سازمانی، تقسیم ناعادلانه بودجه ها و هزاران مورد از این دست؛ همانطور ڪه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به درستی اشاره ڪرد مشڪل ما عدم اجرای درست قوانین و نظارت ضعیف هست.
پ.ن.: روتیتر و تیتر از ڪانال محمد رضا شوق الشعرا است.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *