- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

زمینه پرورش نرم تنان در بافق فراهم می شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: پرورش نرم تنان به ویژه صدف هایی که حاصل آن ها مروارید است، برای شهرستان بافق و استان یزد در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم آن در حال انجام است.
سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در کارگروه تخصصی تیلاپیا در شهرستان بافق گفت: پرورش نرم تنان به ویژه صدف هایی که حاصل آن ها مروارید است، برای شهرستان بافق و استان یزد در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم آن در حال انجام است.
او با اشاره به رفع برخی موانع و مشکلات سرمایه گذاران پرورش ماهی تیلاپیا افزود: تلاش شده تا زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و گاز فراهم و مشکلات در این زمینه رفع شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ادامه داد: برای تسهیلات بانکی، بانک کشاورزی و ملی قول مساعدت دادند، همچنین مشکل برق نیز در حال پیگیری و رفع شدن است.
عظیمی با بیان اینکه بیش از سه هزار استخر در استان یزد داریم و میتوانیم به همین میزان در استان اضافه کنیم، گفت: ترویج بچه ماهی و شبکه سازی تیلاپیا و ترویج مدل های اقتصادی از مواردی است که باید با آن توجه شود.
او ورود گونه های جدید از تیلاپیا را حرکتی جهشی در استان یزد دانست و افزود: این اقدام می تواند تکمیل کننده مشاغلی نو در استان باشد.
گفتنی است؛ کارگروه تخصصی ماهی تیلاپیا به منظور بررسی و مشکلات جوزه این ماهی با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی، معاون استاندار، مسئولان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسوولان استانی و محلی در بافق برگزار شد.

خبر: رجبی