رئیس سازمان شیلات کشور گفت: ۱۲هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پرورش ابزیان کشور در قالب بسته جهش تولید برتر در نظر گرفته شده که باعث اشتغال ۲۴ هزار نفر می شود.
نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات کشور در حاشیه بازدید از طرح های نوین مرکز تحقیقات ابزیان ملی اب های شور بافق گفت: باتوجه به ظرفیت و پتانسیل استان یزد در حوزه پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا، صنعت تولید تیلاپیای کشور حول محور این شهرستان می چرخد.
او با بیان اینکه در سال گذشته برنامه تولید شیلات کشور یک میلیون و ۲۵۰هزار تن بوده است، افزود: در سال جاری علیرغم مشکلاتی اعم از تحریم ها،سیل آغاز سال، محدودیت های حمل و نقل با توجه به مسایل امنیتی و بیماری کرونا، این میزان تولید به یک میلیون و ۲۸۰ هزار تن رسید.
رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به روند مثبت تراز تجاری این گونه ماهی در کشور، ادامه داد: در سال گذشته تراز تجاری کشور ۴۴۰ میلیون دلار بود.
خون میرزایی تصریح کرد: مصرف سرانه در سال گذشته ۱۳ کیلوگرم بوده که این میزان در سال جاری ۳۰۰ گرم افزایش داشته است.
او به تسهیلات اختصاص یافته در حوزه ابزیان کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات با ۲۴ هزار شغل برای یک بسته جهش تولید برتر در نظر گرفته شده که افزون بر تولیدات سال ۹۸، بیش از ۲۹۰ هزار تن تیلاپیا تولید می شود.
رئیس سازمان شیلات کشور یکی از برنامه های این نهاد در سال جاری را توسعه صنعت تیلاپیا بیان کرد.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *