- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

ساخت و ساز بی رویه اطراف امامزاده عبدالله (ع) بافق قانونی است؟!

در سالهای اخیر صنعت گردشگری رونق گرفته و در حال پیدا ڪردن جایگاه واقعی خود در جای جای ڪشور است ولی قطعا تا وضعیت مطلوب فاصله شگرفی دارد. در استان یزد نیز این مقوله از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و با توجه به قدمت و اقلیم و جغرافیای خاص بافق ڪه شهری مذهبی، معدنی، ڪویری، فرهنگی، ادبی و غیره هست جای ڪار فراوانی در توسعه این صنعت پاڪ و آینده دار وجود دارد. با توجه به ڪمبود نیرو، بودجه، امڪانات و فرهنگ عمومی، ڪار در این حوزه به سختی در حال انجام است اما برخی امور را می توان پیش بینی و جلوگیری ڪرد تا در آینده موجب بروز مشڪلاتی دست و پاگیر در این صنعت نگردد.
در نوشته ای در فضای مجازی خواندیم ڪه مدیر ڪل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از خراب ڪردن ساختمانهای اطراف یڪی از آثار باستانی و گردشگری یزد خبر داده و از آن تحت عنوان آزادسازی بصری یاد ڪرده بود تا آن اثر نمای بیشتری داشته باشد و بتوان از زیبایی آن بهتر استفاده ڪرد و لذت برد. آیا در شهرستان بافق قانونی برای ساخت و ساز اصولی با رعایت مولفه های میراثی برای اطراف امامزاده عبدالله (ع) وجود دارد؟ اگر وجود دارد چرا دور زده می شود؟
قبلا شنیده بودیم ڪه ساخت اماڪن تجاری اطراف امامزاده عبدالله (ع) به خاطر اینڪه چهره مرڪز شهر را زشت می ڪند و این بقعه متبرڪه را به حاشیه می برد به صورت چند طبقه مجاز نبوده و پیگرد داشته است اما این روزها می بینیم ڪه این امر رعایت نمی شود. از رئیس محترم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق تقاضا داریم تا اگر قانونی جهت جلوگیری از ساخت و ساز چند طبقه اطراف امامزاده عبدالله (ع) وجود دارد با حساسیت بالاتری پیگیری و اجرا شود و جلوی ساخت و ساز چند طبقه در اطراف این میدان گرفته شود و اگر قانونی وجود ندارد می توان نسبت به تدوین و اجرایی ڪردن آن پیشنهاد داد و اقدام ڪرد.

شورای سردبیری عصر بافق