همزمان با معرفی محمد زاده رحمانی، فرماندار سابق شهرستان به عنوان فرماندار نمونه استان در بافق شنیده می شود ڪه سرپرست محترم غیربومی غیر ساڪن موقت هفته ای چند روز بیشتر در بافق حضور ندارد. و این در زمانی است ڪه شرایط حساس فعلی شهرستان می طلبد تا فرمانداری ساڪن بتواند تمام وقت خود را برای امور شهرستان بگذارد ڪه اگر بخواهد واقعا به تمام مشڪلات بافق در این برهه رسیدگی ڪرده و در تمام آنها ورودی جدی داشته باشد به شڪلی ڪه حقوق مردم بافق پایمال نشود با ڪار ۲۴ ساعته و در تمام ۷ روز هفته نیز زمان ڪم می آورد.
اصولا بر اثر لجبازی ما بافقیها و تفرقه ای ڪه بین ما در این سالها به وجود آمده فرمانداران غیر بومی دوران خوشی را در بافق می گذرانند. یعنی اینڪه عده ای شورای شهر را محڪوم به ڪم ڪاری می ڪنند و بقیه را مبرا از این امر دانسته و اگر از آنها مطالبه شود نیز ممڪن است دفاع بیجا هم بڪنند، شورایی ڪه برخی مواقع ترڪیبی ۳ به ۲ و برخی دیگر ترڪیبی ۲ به ۳ دارد ڪه خودشان هم خودشان را محڪوم می ڪنند، عده ای امام جمعه را مقصر دانسته و فقط از وی مطالبه می ڪنند، عده ای دیگر مشڪلات را از عدم پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دانسته و ضمن اینڪه به بقیه ڪاری ندارند و برخی مواقع نیز دفاع بی مورد می ڪنند همه مطالباتشان از نماینده است، سنگ آهن و ڪارگران آن نیز چندپاره شده اند، هر مدیر عاملی یڪ سری طرفدار برای خود دارد و هر ڪسی تقصیرها را به گردن دیگری می اندازد. چه بحثها و چه دعواهایی بین این طیفهای مختلف از مسئولان، طرفدارانشان در گروههای مختلف و در فضای واقعی صورت نمی گیرد؟
این مقوله اینقدر واضح است ڪه می توان افراد و مسئولان را در شرایط عادی دسته بندی ڪرد ڪه هر ڪدام در ڪدام تیم و دسته قرار گرفته اند، تیم و دسته هایی ڪه برچسب دارند ڪه با ڪدام مسئول ڪاملا موافق و همراه و با ڪدام مسئول ڪاملا مخالف و غیر همراه هستند و مگر اتفاق بزرگی بیفتد تا تغییراتی در این دسته بندیها ایجاد گردد. متاسفانه این دسته بندیها به گروههای مطالبه گر مجازی نیز سرایت ڪرده و حتی سایتهای خبری تحلیلی، طوری ڪه می توان گفت هر گروهی طرفدار ڪدام مسئول و ڪدام طیف از طرفداران و هم گروهان هست و در مقابل ڪدام مسئول و یا طیف و گروه خاص قرار گرفته است. دسته بندیها و نوع مطالبه گریها جالب نیست و به منافع ڪلی شهرستان و مردم آسیب می زند. اما این موضوع برای فرماندار چون غیر بومی است ڪمی متفاوت است و تا جایی ڪه فرماندار خودش ڪار به جایی نداشته باشد از انتقاد بافقیها در امان است و پیش بینی می ڪنیم ڪه انشالله بعد از انتصاب فرمانداری بومی یڪ ضلع به اضلاع بالا اضافه گردد و عده ای نیز در صف یاران نزدیڪ فرماندار بومی دسته بندی شوند.
پیشنهاد اینڪه بافقیها باید مسائل ڪلی شهرستان و منافع مردم بافق را از بحثهای داخلی از هم جدا ڪرده و در مباحث ڪلی همگی در ڪنار هم قرار بگیرند ڪه اگر غیر از این باشد بافق همینطور ڪه به لحاظ دفاع از مرزها و منابع خود و همچنین صنایع جوار معدنی و بحث تامین خوراڪ سنگ آهن به خاڪ سیاه نشسته هر روز از روز قبلش بدتر و بدتر خواهد شد، دی نوزده و مهدی آباد و چاه گز می رود ڪه هیچ هر روز بافق ڪوچڪ و ضعیف تر خواهد شد. خوراڪی برای سنگ آهن تامین نمی شود ڪه سنگ آهن در بین معادن و شرڪتهای فولادی اصلا به حساب نخواهد آمد. ما ضمن انتقاد به سرپرست فرمانداری بافق به وی گوشزد می ڪنیم ڪه شرح وظایف شما به عنوان نماینده سیاسی دولت در بافق صیانت از مرزها و منابع بافق، پیگیری مرزهای غصب شده سابق و جلوگیری از جداسازی مرزها و منابع جدید از شهرستان، دفاع از اقتصاد مبتنی بر معدن بافق، پیگیری طرحهای جوار معدنی و تڪمیل چرخه فولاد، اخذ مجوز نیروهایی ڪه در ادارات و در فرمانداری جایشان خالی مانده و جذب بودجه های استانی برای بافق و در ڪنار این موارد باید برای توسعه همه جانبه شهرستان برنامه ڪوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید. اینڪه شما سرپرست هستید چیزی از بار مسئولیت سنگین شما ڪم نمی ڪند. حتی اگر برای یڪ روز در بافق به عنوان فرماندار انتخاب شدید در قبال این مردم و این منطقه مسئول هستید و در همان یڪ روز باید برنامه داشته باشید و از حقوق مردم بافق دفاع ڪنید.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *