با توجه به شرایط اعتصاب و نحوه برخورد مسئولان امر با این مقوله قابل پیش بینی بود ڪه واگذاریها لغو نمی شود و اینجا دیگر پایان راهی بود ڪه از سال ۷۹ شروع شده بود. دولت ڪه مجری بود و از وزارتخانه، سازمان، استانداری تا فرمانداری بافق همگی موافق این امر بوده و مسئولان بافقی نیز ڪمابیش با توجه به شرایط به این سمت و سو ڪشیده شده و قرار به مذاڪره و گرفتن امتیاز و تضمینهای لازم شد. حسن تشڪری رئیس وقت شورای شهر تنها شد و چون از آن زمان به بعد نه او و نه دیگر اعضای شورای چهارم اعلام نظر رسمی در این زمینه نداشتند ڪه چه گذشت، چرا دیگر اعضاء نظرشان با رئیس شورا در پایان زاویه پیدا ڪرد؟ آیا از ابتدا نیز نظرات متفاوت بود و آشڪار نشده بود؟ با هم برای گرفتن امتیاز بیشتر هماهنگ بودند؟ و غیره به این مبحث ورود نمی ڪنیم.
نامه ۱۶ بندی وزیر تعاون، ڪار و رفاه اجتماعی به معاون اول رئیس جمهور و دستور مساعد وی، برگزاری جلسه مشترڪ شورای تامین استان و هیات اعزامی از تهران در تاریخ ۹۳/۶/۸ مبنی بر لغو واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام سنگ آهن و آمادگی جهت واگذاری آن به مردم شهرستان و نهایتا جلسه شب هنگام در محل سپاه بافق و تولد صورتجلسه ۹۳/۶/۹ با ۶ بند ڪه مسئولان شرڪت سنگ آهن، شهرستان بافق، استان، صندوق بازنشستگی فولاد و مسئولان ڪشوری حاضر در جلسه آن را امضا ڪردند. در قسمت بعدی سعی می ڪنیم صورتجلسه ۶ بندی و بندهای ۱۶ گانه نامه وزیر تعاون را واڪاوی ڪنیم، این صورتجلسه و گزارشهایی ڪه می بایست مطابق با آن هر دو ماه به مردم و ڪارگران شرڪت سنگ آهن مرڪزی داده می شد به مدیر عامل سنگ آهن ڪمڪ می ڪرد تا در مواجهه با مسئولان صندوق با دستان بازتری در راستای خدمت به شهر و توسعه شرڪت و تعریف پروژه های بیشتر عمل ڪند.
محمد جواد عسڪری در بدترین شرایط مالی شرڪت به دلیل افت جهانی قیمت سنگ آهن و دوران ڪمبود شدید نقدینگی به تڪمیل طرحهای نیمه تمام مرحوم دهستانی پرداخته و ورود جدی به گندله سازی داشت، صورتجلسه ۹۳/۶/۹ نیز ڪه یڪی از بندهای آن تڪمیل چرخه فولاد در بافق بود و برگزاری جلسات ڪارگروه نیز در پیگیری و تڪمیل این پروژه بزرگ‌ و حیاتی برای شهرستان نقش مهمی ایفا می ڪرد. وی در تبدیل وضعیت ۱۶۰۰ نفر از پیمانڪاران مجموعه نقش موثری داشت و بعد از صورتجلسه بود ڪه قرارداد این افراد را به روزمزد تغییر داد تا امنیت شغلی داشته باشند، طرح طبقه بندی ڪه افزایش چشمگیر حقوق پرسنل را به همراه داشت و در زمان دڪتر یاراحمدی شروع شده بود به سرانجام رساند. تڪمیل ڪارخانه آگلومراسیون و بهره برداری از آن، اصلاح ظرفیت خطوط ڪارخانه فرآوری از ۳/۲ میلیون تن به ۵ میلیون تن در سال، ایجاد راههای دسترسی از جمله جاده معدن دی نوزده، ڪمڪ به احداث جاده بافق یزد، تڪمیل ڪمربندی، احداث پست برق جهت ڪارخانجات جوار معدنی شرڪت، پارڪ بیشه در، تڪمیل و شروع به ڪار هتل نیڪان، شروع پروژه فاضلاب شهری، پیگیری مجوزهای ڪارخانه فرآوری ۲ میلیون تنی جهت سنگ آنومالی شمالی، پیگیری جهت فولاد ڪسری، پیگیری تامین خوراڪ از آنومالی شمالی، میشدوان و دی نوزده و بسیاری از خدمات دیگر از جمله ڪارهای اوست.
مدیر عامل اسبق شرڪت در فولادسازی و جذب سرمایه گذاری شرڪت شهداب در بافق با توجه به ورود و توصیه وزیر موفق نبود و شاید به دلایل مالی و یا بحث تامین خوراڪ بود ڪه نتوانست ڪارخانه دو میلیون تنی ڪنسانتره را شروع ڪند. اما از بهترین ڪارهای وی این بود ڪه طی سه سال از طریق اخذ مجوز افزایش سرمایه سودی به سهامداران نداد تا طرح های شرڪت را سر و سامان دهد و با واگذاری ڪار به صورت ترڪ تشریفات، شرڪت معدنچیان را زنده ڪرد.
ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *