- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

قیمت سرسام آور زمین و مسکن در بافق با هیچ منطقی سازگار نیست / مسئولان صدای فریاد جوانان در فضای مجازی را بشنوند


قیمت بالای زمین در شهرستان بافق مدتی است داد مردم را درآورده به چه شڪلی ڪه مردم برای رساندن صدای خود به مسئولان امر از این فشار به فضای مجازی و اعتراض به این مقوله روی آورده اند. از معضل های اجتماعی در هر شهری سخت شدن شرایط زندگی بواسطه بالا رفتن قیمت زمین، مسڪن و حتی اجاره بهای مسڪن و مغازه ڪه در نهایت باعث بالا رفتن سن ازدواج در جوانان شده و مجموعه این عوامل به همراه شرایط سخت اقتصادی و معیشت مردم در مواجهه با گرانیها منشا بسیاری از بزه ڪاریها و مشڪلات اجتماعی و خانوادگی است ڪه جامعه را نا امن ڪرده و روان خانواده ها را می نوازد.
بنا بر اظهار نظر مسئولان و ڪارشناسان این امر، گرانیها به خصوص در مقوله زمین و مسڪن در بافق به خاطر مهاجرپذیری این شهرستان مضاعف و چشمگیر بوده و باعث مشڪلات عدیده ای برای شهروندان شده است ڪه تا وضعیت از این بحرانی تر نشده باید برای جلوگیری از سیر صعودی آن راهڪاری را ارائه ڪرد. وجود قوانین یڪنواخت و ڪلی برای شهرستانها بدون در نظر گرفتن مولفه های اجتماعی، فرهنگی، وضعیت اشتغال منطقه، مهاجرپذیری و عوامل موثر بومی در پیاده سازی طرحهای جامع شهری در شهرستانی مانند بافق، ڪمبود زمین مناسب در مناطق داخل محدوده شهر، فروشنده نبودن صاحبان املاڪ، خرید و احتڪار زمین بر اثر نبود قوانین مڪمل در این زمینه دلیل مضاعف بر افزایش بی رویه قیمت زمین و ملڪ در بافق شده است.
متاسفانه مسئولان امر نیز در این زمینه منفعل عمل ڪرده و بر اثر عدم شناخت ڪافی از وضعیت موجود شهرستان و آینده تقریبا قابل پیش بینی آن بدون داشتن برنامه ای بلند مدت به این امر ڪمڪ شایانی ڪرده اند تا فشار زیادی از این ناحیه به مردم و قشر جوان ڪه خواهان زمین و مسڪن هستند وارد شود. قیمتهای زمین در بافق در مقایسه با دیگر شهرستانها و حتی در مرڪز استان حاڪی از آن است ڪه با پول زمین در بافق می توان در شهرستانهای دیگر آپارتمان و یا منزل مسڪونی تهیه ڪرد ڪه خود جای تامل و بررسی بیشتر و ارائه راهڪار مناسب دارد تا این فشار ڪه تبعات اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی بیشماری دارد از دوش مردم برداشته شود.
از راهڪارها در این خصوص تشریح وضعیت فعلی و اسفناڪ اوضاع زمین و قیمتهای نجومی آن با توجه به شرایط ویژه شهرستان برای مسئولان استانی و ڪمیته های فنی مربوطه و اجازه گسترده ڪردن محدوده شهری در طرح جامع بوده تا با پدیده احتڪار زمین و دلالی آن مقابله شود و قیمتها را تعدیل ڪند. در هر صورت مسئولان امر باید صدای خرد شدن استخوانهای مردم و جوانان بافقی را زیر بار سنگین هزینه های خرید زمین و مسڪن بشنوند و به هر شڪل ممڪن آن را مدیریت ڪنند.
شورای سردبیری عصر بافق