قیمت بالای زمین در شهرستان بافق مدتی است داد مردم را درآورده به چه شڪلی ڪه مردم برای رساندن صدای خود به مسئولان امر از این فشار به فضای مجازی و اعتراض به این مقوله روی آورده اند. از معضل های اجتماعی در هر شهری سخت شدن شرایط زندگی بواسطه بالا رفتن قیمت زمین، مسڪن و حتی اجاره بهای مسڪن و مغازه ڪه در نهایت باعث بالا رفتن سن ازدواج در جوانان شده و مجموعه این عوامل به همراه شرایط سخت اقتصادی و معیشت مردم در مواجهه با گرانیها منشا بسیاری از بزه ڪاریها و مشڪلات اجتماعی و خانوادگی است ڪه جامعه را نا امن ڪرده و روان خانواده ها را می نوازد.
بنا بر اظهار نظر مسئولان و ڪارشناسان این امر، گرانیها به خصوص در مقوله زمین و مسڪن در بافق به خاطر مهاجرپذیری این شهرستان مضاعف و چشمگیر بوده و باعث مشڪلات عدیده ای برای شهروندان شده است ڪه تا وضعیت از این بحرانی تر نشده باید برای جلوگیری از سیر صعودی آن راهڪاری را ارائه ڪرد. وجود قوانین یڪنواخت و ڪلی برای شهرستانها بدون در نظر گرفتن مولفه های اجتماعی، فرهنگی، وضعیت اشتغال منطقه، مهاجرپذیری و عوامل موثر بومی در پیاده سازی طرحهای جامع شهری در شهرستانی مانند بافق، ڪمبود زمین مناسب در مناطق داخل محدوده شهر، فروشنده نبودن صاحبان املاڪ، خرید و احتڪار زمین بر اثر نبود قوانین مڪمل در این زمینه دلیل مضاعف بر افزایش بی رویه قیمت زمین و ملڪ در بافق شده است.
متاسفانه مسئولان امر نیز در این زمینه منفعل عمل ڪرده و بر اثر عدم شناخت ڪافی از وضعیت موجود شهرستان و آینده تقریبا قابل پیش بینی آن بدون داشتن برنامه ای بلند مدت به این امر ڪمڪ شایانی ڪرده اند تا فشار زیادی از این ناحیه به مردم و قشر جوان ڪه خواهان زمین و مسڪن هستند وارد شود. قیمتهای زمین در بافق در مقایسه با دیگر شهرستانها و حتی در مرڪز استان حاڪی از آن است ڪه با پول زمین در بافق می توان در شهرستانهای دیگر آپارتمان و یا منزل مسڪونی تهیه ڪرد ڪه خود جای تامل و بررسی بیشتر و ارائه راهڪار مناسب دارد تا این فشار ڪه تبعات اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی بیشماری دارد از دوش مردم برداشته شود.
از راهڪارها در این خصوص تشریح وضعیت فعلی و اسفناڪ اوضاع زمین و قیمتهای نجومی آن با توجه به شرایط ویژه شهرستان برای مسئولان استانی و ڪمیته های فنی مربوطه و اجازه گسترده ڪردن محدوده شهری در طرح جامع بوده تا با پدیده احتڪار زمین و دلالی آن مقابله شود و قیمتها را تعدیل ڪند. در هر صورت مسئولان امر باید صدای خرد شدن استخوانهای مردم و جوانان بافقی را زیر بار سنگین هزینه های خرید زمین و مسڪن بشنوند و به هر شڪل ممڪن آن را مدیریت ڪنند.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *