- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

انتصابها در بافق با استفاده از نیروهای توانمند بومی

در انتصابهای شهرستان بافق و غیر بومی گزینیهای گذشته همواره به دلایلی مانند نبودن نیروی توانمند بومی، نداشتن رزومه قوی، وزارت ڪشوری نبودن و غیره، استان نشینان از به کارگیری نیروهای بومی طفره رفته اند در صورتی ڪه ما می دانیم آنها نیز به خوبی می دانند ڪه این امر بیشتر به خاطر دو موضوع زیر است:
 – بر اثر مسائل خاصی همچون تغییر مرزها، غصب منابع و معادن بافق در گذشته، عدم وجود عدالت در تخصیص نیرو و بودجه به ادارات و شهرستان در عرصه های مختلف؛ استفاده از منابع انسانی بافق معمولا برای زیاده خواهان دردسر ساز بوده و صد البته راحت تر می توانند با یڪ نیروی غیر بومی چون رفتنی است و عرقی ڪه باید به این مسائل ندارد ڪار ڪنند.

در سیستم معیوب ما ڪه شایسته سالاری در آن از جایگاهی ضعیف برخوردار است مسئولان استان از پستهای شهرستانها به خصوص شهرستانهای محروم و ڪمتر برخوردار جهت پرورش نور چشمیها، هم حزبیها، هم گروهیها یا سفارش شدگان و رزومه سازی برای آنها استفاده ڪرده تا این قشر خدوم با پرش روی سڪوی پرتاب شهرستانها به پستهای بالاتر راه پیدا ڪنند و این میان آن چیزی ڪه اصلا مهم نیست نیروی انسانی شهرستانها است و جالبتر و عجیب تر اینڪه این پدیده به ڪارمندان نیز سرایت ڪرده است.
علی ایحال در این سیستم و با توجه به شرایط موجود، ارتقا برای نیروهای بومی در شهرستانها بسیار دشوار است. در این شرایط است ڪه باید دو انتصاب در واقع دو بومی گزینی در هفته اخیر برای شهرستان و منابع انسانی آن را به فال نیڪ گرفت. سید حسن حڪیمی رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان بافق شده و در جای رئیس غیر بومی این اداره قرار گرفت. حڪیمی از نیروهای بومی و با سابقه اداره یاد شده ضمن داشتن تخصص لازم جهت این پست بسیار مردم دار بوده و در حد توان سعی ڪرده تا انجام وظایف ذاتی خود را با خوشرویی با مردم‌ و ارباب رجوع همراه ڪند. انتصاب دیگر اما در حوزه معادن صورت گرفته ڪه رنگ و بوی اعتماد به نیروهای جوان و انقلابی به خود گرفت. محمد رسول رحیمی پور فعال سیاسی اجتماعی ڪه در عرصه مشڪلات شهرستان نیز فردی دلسوز و پیگیر بوده طی حڪمی به سمت سرپرستی معدن آنومالی شمالی منصوب شد. معدن آنومالی شمالی یڪی از معادن بزرگ مجتمع معادن فلات مرڪزی ایران بوده ڪه شرڪت نوظهور ڪویر بافق در حال برداشت آن می باشد. رحیمی پور از نیروهای توانمند، جوان و جسور بافق بوده ڪه می تواند منشا خدمات به شهرستان باشد.
برای این دو بزرگوار آرزوی موفقیت می ڪنیم.
شورای سردبیری عصر بافق