- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

داستان غم انگیز تحریف/ سال ۹۸ هم تمام شد اما ڪتاب جغرافیای استان اصلاح نشد

چند سال پیش بود ڪه بافقیها آگاه و حساس شدند اگر تڪانی به خود ندهند داستان غصب مرزها و منابع بافق پایانی نخواهد داشت آنگاه بود که ڪتاب جغرافیای استان با تحریفات عجیب و غریب و نقشه های جعلی نظرشان را به خود جلب ڪرد. پس از درخواستهای مردمی، پیگیری مسئولان و رسانه ها، برگزاری جلسات و مصاحبه های داغ مقرر و قول داده شد تا این ڪتاب برای سال آینده اصلاح شود و شاید با وعده سر خرمنی، مردم و مسئولان بافقی به سال بعد پاس داده شدند تا یڪسال دیگر نیز از این تحریفات ، زمان را سپری و رنگ کهنگی بیشتری بخود بگیرد .
و اما ، سال گذشته و پس از عدم اصلاح ڪتاب جغرافیای استان ڪه خود سندی معتبر بوده و میتواند امڪان بهره برداری از آن برخلاف منافع بافق در سالهای آینده بر اساس آن وجود داشته باشد باحساسیت ، شهروندان را بر آن داشت تا در حرکتی ، دوباره روز از نو باشد و روزی از نو …
پیگیری های مردمی و رسانه ها ، مسئولان شهرستان را بالاجبار به حرڪت و واکنش واداشت تا در این زمینه اقدامی صورت گیرد و در جلسه ای ڪه در این خصوص برگزار شد از بین اعضای شورای شهر نماینده ای ویژه جهت پیگیری این امر خطیر انتخاب شد تا بعد از یڪ هفته گزارش ڪار دهد و پیگیریهای لازم جهت تصحیح این ڪتاب صورت پذیرد . از آن زمان و تاریخ ، چندین بار مطالبه ڪردیم ڪه نتیجه پیگیریها به ڪجا رسید؟ نماینده ویژه پیگیری این مقوله مهم ڪیست؟ دریغ از پاسخی شفاف از طرف مسئولان امر ….
ظن آن میرود این موضوع نیز مانند تحریف درانجیر بافق به دره انجیر اردڪان ، هیچگاه پاسخی دقیق و شفاف از سوی مسئولان نداشته باشد . مسئولانی ڪه اغلب ، اذعان می دارند نمی گذاریم هیچگونه حقی از شهرستان بافق و مردم ضایع شود در برابر تحریفها ڪه بزرگترین اجحاف در حق شهرستان بوده و سالهای بعد تبعات جبران ناپذیری را برای بافق به ارمغان خواهد آورد منفعل بوده و سڪوت اختیار ڪرده اند.
از شورای شهر و مسئول ویژه پیگیری درخواست می ڪنیم تا جهت اطلاع مردم بافق از پیگیریهای صورت گرفته و نتایج حاصله از آن گزارشی شفاف به مردم ارائه نمایند و اگر پیگیریها نتیجه مطلوب نداشته یا نیمه تمام مانده از تمام ظرفیتهای لازم و موجود جهت اصلاح ڪتاب یاد شده استفاده ڪنند. 
شورای سردبیری عصر بافق