محمد جواد عسڪری با درخواست سه سال سڪوت و شعار تبدیل شرڪت سنگ آهن مرڪزی ایران بافق به مجتمع صنعتی معدنی بر مسند مدیرعاملی شرڪت سنگ آهن مرڪزی ایران بافق تڪیه زد. عسڪری با صبوری ذاتی و استراتژیڪ، قدرت ریسڪ پذیری بالا، سابقه طولانی در پستهای ڪلیدی شرڪت، همراهی با مرحوم دهستانی، ارتباط گیری قوی، بهره گیری از اهرمها و اختیارات مدیرعامل شرڪت در بحث تعهدات و مسئولیتهای اجتماعی شروع به تڪمیل طرحهای نیمه تمام دهستانی ڪرده و به گندله سازی ورود ڪرد. همانطور ڪه این روزها مشخص تر شده گندله سازی و فولاد خط قرمز مافیای فولاد بوده و قطعا در این مسیر سنگ اندازیهای زیادی نیز صورت می گرفت ڪه ادامه مسیر اراده ای پولادین می خواست.
اما خصوصی سازی شرڪت و واگذاری به صندوق بازنشستگی ڪارڪنان فولاد ڪشور ڪه از برنامه های بلند مدت دیده شده بود و از سال ۷۹ قدم به قدم همراه و همزاد مدیران عامل شرڪت بود در سال ۹۳ جدی شد و همزمان ۷۱/۵ درصد از سهام شرڪت به صندوق فولاد و ۲۸/۵ درصد باقیمانده نیز به فولاد خوزستان واگذار شده و موجب بروز اعتراضات طولانی در همان سال گردید. این امر همزمان با شورای چهارم اسلامی شهر بافق بود ڪه از اتفاق رئیس این شورا، حسن تشڪری در صف مخالفان قرار گرفت.
شورای چهارم به لحاظ وسعت عملڪرد در زمینه های مختلف هر چند ڪه برخی به نتیجه نرسید و همچنان ادامه دارد زبانزد بوده و اینجا نیز در داستان خصوصی سازی و اعتصابها به صورت جدی ورود ڪرد. در زمان خالی بودن جای سران اعتصاب و مخالفان خصوصی سازی و انتخاب نماینده ای از سوی ڪارگران معترض، محمد رضا صباغیان ڪه از فعالان همیشگی شهرستان در مسائل مختلف بود، نمایندگی مردم در موضوع زمینهای راه آهن، سابقه یڪ دوره حضور در شورای شهر، خدمت به عنوان شهردار، مدیر ڪلی پدافند غیرعامل استان و نمایندگی و پیگیری مشڪلات قشر فرهنگی شهرستان را در ڪارنامه خود داشته و فردی شناخته شده بود به سرعت مورد اقبال ڪارگران سنگ آهن قرار گرفت و با امضای طوماری نماینده ڪارگران شد.
عسڪری از جمله موافقان خصوصی سازی بود و قبلا نیز این امر را به مسئولان شهرستان و مردم اطلاع داده بود، وی معتقد بود با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی و عدم امڪان سرمایه گذاری توسط دولت و ضرورت تعریف پروژه های جدید، با ساز و ڪار غیر دولتی بهتر و سریعتر می توان در طرحهای جوار معدنی سرمایه گذاری ڪرده و شرڪت را گسترش داد اما در مسیر خصوصی سازی بهتر است شهرستان امتیازها و تضمین های لازم را بگیرد. با طولانی شدن اعتصابها و فرسایشی شدن آن به نظر می رسید ڪه دولت قصدی به جهت عقب نشینی ڪامل ندارد ولی زمزمه هایی برای لغو واگذاری ۲۸/۵ درصد به فولاد خوزستان به گوش می رسید.
ادامه دارد…

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *