مدیرعامل شرکت دالاهو در نشست با شورای اسلامی شهر بافق در خصوص انتقال شرکت سنگ آهن به شرکت سرمایه گذاری دالاهو توضیح داد: شرکت سنگ آهن ۲ سال پیش به شرکت سرمایه گذاری دالاهو منتقل شد، شرکت دالاهو صد درصد آن متعلق به صندوق بازنشستکی کارکنان فولاد کشور است و جهت کارهای بازرگانی توسط صندوق ایجاد شده است.

به گزارش عصر بافق؛ حمیدیان در نشست با شورای اسلامی شهر بافق با بیان اینکه همه جای ایران سرای من است و بافق نیز جزء کشور من است،گفت: تصمیماتی که گرفته می شود تنها برای صندوق فولاد نبوده بلکه برای تمام بازنشستگان بوده و نسبت به آن مسئول هستیم.

وی در خصوص انتقال شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق به شرکت سرمایه گذاری دالاهو توضیح داد: شرکت سنگ آهن  2 سال پیش به شرکت سرمایه گذاری دالاهو منتقل شد، شرکت دالاهو صد درصد آن متعلق به صندوق بازنشستکی کارکنان فولاد کشور است و جهت کارهای بازرگانی توسط صندوق ایجاد شد و تا سال ۹۵ هیچگونه فعالیتی نداشته و از آغاز سال ۹۷ از نام دالاهو برای ایجاد شرکتی تخصصی برای ورود به بازار سرمایه استفاده شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دالاهو بحث ورود به بازار سرمایه را تصمیم وزارتخانه دانست و عنوان کرد: اوایل سال ۹۷ شرکت سنگ آهن به دالاهو واگذار شد و یکماه بعد شرکت طبس و مقرر شد پس از حسابرسی صورت های مالی وارد بازار سرمایه شویم. با ورود شرکت سنگ آهن به بازار سرمایه سهم همه حفظ خواهد شد و در این مسیر صندوق هزینه ها و رایزنی هایی می کند تا با همه نهاد ها ارتباط برقرار کرده و این شرکت را وارد بازار سرمایه کند و آن زمان سهامداران می توانند سهام های ترجیحی خود را با قیمت روز در بازار سرمایه عرضه کنند. همچنین کارگران می توانند علاوه بر دریافت حقوق به عنوان سهامدار شرکت در پایان سال مشارکت در سود شرکت داشته باشند.

حمیدیان از دیگر ویژگی ها را شفافیت اطلاعاتی در بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: سهامدار می تواند پس از یکسال اطلاعاتی از میزان تولید و فروش را داشته باشد. مدیرعامل شرکت ماه به ماه باید گزارش میزان تولید و فروش خود را اعلام نماید و مشخص می شود چه اتفاقی برای بودجه پیش بینی شده افتاده است و در صورت تناقض بین بودجه با عملکرد در آن لحظه از طریق سیستم کدال متوجه خواهیم شد و هیئت مدیره باید در این زمینه پاسخگو باشد و دیگر بحث خصوصی بودن مطرح نیست و به عنوان سهامی عام خواهید شد.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن خصوصی نخواهد شد و زیرمجموعه صندوق فولاد کشور است، اظهار داشت: تنها راه برای ورود به بازار سرمایه انتقال شرکت سنگ آن به دالاهو بود و صندوق درصد سهام خود را به بازار سرمایه عرضه می کند و با پول آن کمک به راه اندازی و تعریف پروژه ها می کند و این خود باعث سودآوری و ایجاد اشتغال است.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *