فرماندار سابق بافق: هر آمدنی را رفتنی است و مهم این است که هر مدیری بتواند در دوران خدمت خود قطعاتی از ریل توسعه و آبادانی را به خوبی چیدمان کند و ادامه آن را به افراد بعدی بسپارد.

به گزارش عصر بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار سابق شهرستان بافق در پست اینستاگرامی خود نوشت: اواسط سال ۱۳۹۵ بود که راهی بافق شدم؛ شهرستانی که در استان و کشور با نام معدن بخصوص معادن سنگ آهن شناخته می شود ولی غافل از این که علاوه بر دارا بودن معادن مهمی از عناصر فلزی و غیر فلزی، شهرستانی است با منابع و فرصت های متنوع، تاریخ پر افتخار، نیروی انسانی تاثیر گذار در سطوح ملی و استانی، کشاورزی آینده دار و گردشگری منحصر به فرد.

در همان بدو ورود به این شهرستان بود که متوجه شدم اکثر نگاه ها در این شهرستان و عمده پیگیری ها معطوف به معدن است و مرزها و گاهی اوقات اینقدر نگاه ها به درهای بسته خیره شده که درها و پنجره های باز دیگر دیده نشده است. باورم نمی شد در سال ۱۳۹۵ که گازرسانی در عمق روستاهای برخی شهرستان های استان حتی شهرستان های محروم در حال انجام بود، گازرسانی در شهر بافق مختل شده و یا اینکه هنوز جاده یزد – بافق دو طرفه و تک بانده هست و مرتب قربانی می گیرد، جاده خاکی نوق به حال خود رها شده و مسیرهای دسترسی مزارع و آبادی های اطراف شهر خاکی است، از بخش کشاورزی حمایت نشده، شیوه های آبیاری اغلب سنتی است و پرورش تیلاپیا هم در کوچه پس کوچه های سازمان حفاظت محیط زیست گیر کرده بود و بنا به گفته مدیر کل وقت آموزش و پرورش، مدارس بافق دارای بدترین وضعیت در استان هستند، به ابنیه تاریخی در حد شایسته رسیدگی نشده، شهرک صنعتی فاقد گاز است، بافق رتبه آخر تعداد بناهای ثبتی را دارد و الی آخر.

اولین اقدام، ساماندهی مجموعه فرمانداری بود و افزایش امکانات و فضای فیزیکی آن که در همین جا از همکاران عزیزم در فرمانداری و بخشداری مرکزی سپاسگزارم.

دومین اقدام، رصد و بررسی برنامه ها و اقدامات ادارات و نهادها بود و با مدل توسعه برایسون که به ایجاد انگیزش و رقابت تاکید ویژه ای دارد، تحرک نسبتا خوبی در آنها ایجاد گردید که در همین جا از مدیران محترم دستگاها خیلی ممنون و سپاسگزارم.

سومین اقدام، ایجاد تعامل با سایر ارکان شهرستان که در بدنه دولت نیستند بود که در همین جا، از امام جمعه مقتدر، دلسوز و بانفوذ شهرستان خیلی ممنونم؛ مردی که بنا به درخواست ما و برای راهگشایی و پیشبرد جهادی امور شهرستان حتی با اعضای کابینه و هیأت دولت هم تماس می گرفت. از آقای صباغیان نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی که در حد وسع خود از هیچ پشتیبانی و حمایتی فروگذار نمی کرد، ممنونم. از اعضای محترم شورای تامین شهرستان که تقریبا به صورت شبانه روزی سعی در تامین امنیت و ایجاد بستری سالم و امن جهت سرمایه گذاری و انجام فعالیت های اقتصادی دارند، ممنونم؛ از آقای فلاح مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی و حمایت ایشان از پروژه های مختلف بخصوص پروژه های شهرداری و دهیاری ها سپاسگزارم. امروز نهم اردیبهشت است روز ملی شوراها است؛ هم این روز را به اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستا تبریک عرض نموده و هم از همکاری و هم افزایی آنها بسیار ممنونم.

چهارمین اقدام، استفاده از پتانسیل رسانه ها و اصحاب رسانه بود که در اینجا از آنها بسیار ممنون و سپاسگزارم و خوشحالم از این که هیچ گاه رسانه های بافق مانند برخی از شهرستان ها منفعل نبوده و پویا و سالم می باشند.

پنجمین اقدام، شروع به فعالیت و اقدامات جهادی به پشتوانه عوامل فوق و زحمت و تلاش مدیران و کارکنان ادارات بود که از آنها سپاسگزاری می کنم و نتیجه اینکه امروز مردم با آرامش و آسایش در بزرگراه یزد – بافق تردد می کنند؛ شهرستان از بن بست خارج و جاده نوق آسفالت و زیر عبور رفته، ۴۰ کیلومتر جاده روستاها و آبادی ها و چاه های کشاورزی آسفالت شده، کارخانه فرآوری خرما به بهره برداری رسیده و طرح های نوین آبیاری اجرا شد و مزارع تیلاپیا یکی پس از دیگری شروع به ساختن کرد، تعداد بناهای ثبتی به حدود ۱۰۰ اثر رسید و خیلی از بناها مرمت و بازپیرایی شده است؛ در همان سال اول گازرسانی در سطح شهر انجام و سپس دهستان سبزدشت از این نعمت برخوردار و هم اکنون هم پروژه گازرسانی در دهستان کوشک و روستاهای خوسف و بشکان فعال است؛ سه مجتمع آبرسانی احداث و به بهره برداری رسیده، کار احداث نیروگاه خورشیدی آغاز گردیده، دو کارخانه جوار معدنی و جوار ریلی در حال ساخت و به زودی به بهره برداری می رسند، چند مدرسه افتتاح و احداث تعدادی دیگر شروع شده و ادارات یکی پس از دیگری مجهزتر شدند، فضا و مبلمان شهری تغییر و روستاها به سمت سنگ فرش کوچه ها و معابر رفتند، خانه های بهداشت و اورژانس های شهری و بین شهری یکی پس از دیگری بهسازی و ساخته شد، اماکن ورزشی مختلف ساخته یا بهسازی شد و صدها اقدام عمرانی و فرهنگی دیگر در حوزه های مختلف.

به هر حال، هر آمدنی را رفتنی است و مهم این است که هر مدیری بتواند در دوران خدمت خود قطعاتی از ریل توسعه و آبادانی را به خوبی چیدمان کند و ادامه آن را به افراد بعدی بسپارد؛ امیدوارم در حد توان خود توانسته باشم وظایف خود را انجام دهم، از منافع شهرستان و مردم در محافل و مجالس مختلف دفاع کرده باشم و مردمداری و پاسخگویی به شهروندان بخصوص افراد بی کس و بی پناه را به سهم خود انجام داده باشم و به عنوان یک مدیری که نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت کار و خدمتگزاری را به او عطاء نموده مدیون شهدا و ایثارگران، رهبری معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور، وزیر محترم کشور و استاندار محترم نباشم.

در پایان، از معرفت و قدرشناسی عزیزانی که با تماس تلفنی، ارسال پیام و درج مطلب در گروه های اجتماعی و صفحات اینستاگرام به اینجانب محبت نموده سپاسگزارم و از خداوند بزرگ می خواهم تا در آینده نیز بتوانم در هر جا و جایگاهی که هستم به بافق و بافقی خدمت کنم.

خدایا چنان کن که سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار

محمد زاده رحمانی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

برچسب ها :
  1. ناشناس

    آفرین بر این مرد قلم!!!!!!
    خسته نباشید و خدا قوت
    ایکاش فرماندار تمام وقت بودید برای بافق نه فرماندار نیمه وقت.
    در این مدت وجود نمانیده قاطع شجاع و بومی که بودجه جاده را با فریادهای مکرردر مجلس از وزیر و نوبخت گرفت فراموش نشود.
    زحمات و پیگیریهای جناب طلایی مقدم و شجاعت ایشان در همراهی بامردم وجمله(( نشستن در جاده ))فراموش نشود
    انتقال قبر وحشی بافقی انجام نشد
    میراث نمایندگی ماند
    شیب بندی معابر شهر انجام نشد و آبگرفتگی معضل ماندگار بافق شد
    قیمت زمین و مسکن و اجاره ها در بافق سرسام آور شد
    مشکل محدوده شهری حل نشد
    مرزهای شهری مورد تجاوز قرار گرفت

    افراد مخلص و جهادگر در هر زمینه ای فراموش شدند
    پستها بین افرادی خاص تقسیم و تدام یافت
    گردشگری بافق علیرغم حمایت کلامی رسما با ایجاد صورتجلسه شورای تامین به ریاست شما به هوا رفت
    جاده مزارع چاه اشرفی سعدی وجنت اباد کریم اباد و…..اصلاح نشده و حتی برق و گازکشی نشد ولی مزارع گود گوار؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!آسفالت و گازکشی شد!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ و…
    و خود مفصل بخوان از این مجمل

  2. ناشناس

    یه سوال بپرسم؟چرا متن تکذیب رفتنش ایشون را سایت عصر بافق و افتاب و صبح کار نکرده .چرا فقط اون متن را روابط عمومی فرمانداری به بافق فردا فرستاده؟بافق فردایی که خیلی از خودش واسه زاده رحمانی مایه گذاشت بازیچه فرماندار قبلی شد؟یه کم تفکر لازم و‌جایز است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *