نشر برخی مطالب در گروهها ڪمی ما را نگران ڪرد ڪه چرا به این راحتی همدیگر را قضاوت می ڪنیم و درڪمان از اطرافمان تا این حد ڪم است؛ آیا وقتی برای دیگران نسخه می پیچیم یڪ لحظه خودمان را جای آنها قرار داده ایم یا خیر؟ برخوردهایمان نیز صفر و صدی است یعنی تا چند روز پیشتر و قبل از نزول ویروس ڪرونا به خاطر برخی موارد اخذ زیرمیزی، عدم استفاده از ڪارت خوان توسط بعضی پزشڪان در شهرهای بزرگ، عدم توجه و رسیدگی مناسب برخی پرستاران، ڪمبود تجهیزات پزشڪی و پزشڪ متخصص و … ڪه این موارد در هر صنفی به میزان و درصدی ڪم طبیعی است ڪل جامعه بهداشت و درمان را مورد هجمه قرار می دادیم و اڪنون همان عزیزان را در حد و اندازه های فرشتگان آسمانی می بینیم (این را بگوییم ڪه سوء تفاهم نشود این حرف دلیلی بر نفی فرشته بودنشان و در خط مقدم بودن آنها در مبارزه این روزها نیست و بیشتر منظورمان نوع نگاهی است ڪه در مقاطع مختلف داریم و تا حدودی در بالا به آن پرداختیم) 
بحث این چند روز، تعطیلی اصناف بوده ڪه با باز شدن موقتی بازار حتی به این قشر عزیز برخی بی احترامیها نیز شد، سوال اساسی ما این است، ڪاسبی ڪه تا دیروز حبیب الله بود امروز او را در صورتی ڪه ڪسب و ڪارش را با حفظ تمام جوانب بهداشتی جلوگیری از شیوع ڪرونا باز ڪند را قاتل می نامیم؟ آیا وقتی فقط به قشر اصناف برای تعطیلی فشار می آوریم به همان میزان روی تعطیلی ادارات نیز مصر هستیم؟ آیا بانڪها تعطیل شدند؟ آیا معادن در زمان مناسب تعطیل شدند و آیا تا زمان مناسب تعطیل می مانند؟ و این سوال ڪه اگر در هر شرڪت، سازمان و یا اداره ای نظرسنجی شود تا تعطیلی بدون حقوق باشد به نظر شما چند نفر از ڪارمندان و یا ڪارگران به ماندن در خانه بدون پرداخت حقوق نظر مثبت خواهند داد؟
ختم ڪلام اینڪه چرا فڪر نمی ڪنیم ڪه آن بازاری ای ڪه در این رڪود و شرایط نامناسب اقتصادی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته بود و هشتش گرو نهش بود و حالا پس از ڪرونا باید تعطیل ڪند آن هم به مدت نامعلوم در صورتی ڪه چڪهایش با بدقولی بانڪها در حال برگه شدن بوده و قسطهایش نیز برداشت می شود و حتی بیمه نیروهایش نیز برخلاف قولهای داده شده در صورت عدم پرداخت شامل جریمه خواهد شد با این وجود هیچ بسته حمایتی نیز برایش در نظر گرفته نشده است با ڪدام درآمد زندگی ڪند؟
اگر بخواهیم از طرف اصناف صحبت ڪنیم در یڪ صورت تعطیلی بازار را قبول داریم ڪه همزمان تمامی فعالیت بانڪها، ادارات و معادن با هم و بدون استثنا و آن هم بدون حقوق تعطیل شود و مردم در خانه بمانند غیر از این باشد به خودمان اجازه توهین به هیچ قشری را نداده و تنها تعطیلی دستوری بدون حقوق و هیچگونه ڪمڪی به اصناف و مغازه داران را در قطع زنجیره انتقال موثر نمی دانیم بلڪه آن مغازه دارانی ڪه به صورت خودجوش ڪسبشان را تعطیل ڪنند را نیز در خط مقدم این مبارزه مقدس قرار خواهیم داد و دستانشان را خواهیم بوسید.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :
  1. رنجبر بافقی

    سلام و درود خدمت شورای سردبیری ……
    هدف از تعطیلی اصناف این بود که مردم در خانه بمانند و به دنبال خرید وسایل غیر ضروری بیرون نروند.
    کسی به اونها قاتل نگفت بلکه گفته شد همکاری اونها در قطع زنجیره ی ویروس مطمئنا اهمیت زیادی دارد.
    متن نوشته شده ی شما بی نهایت ضعیف و بی نهایت افتضاح بود.

    قیاس کار پزشکان را در این دوره با برخی اشتباهتشان ، رودررو قرار دادن صنف با مردم …….

    متاسفم براتون

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *