جمعی از کسبه بافق در پی تعطیلی مجدد با حضور در اتاق اصناف شهرستان، نارضایتی خود را اعلام کردند.

به گزارش عصر بافق؛ یکی از کسبه بافقی در گفت گو با خبرنگار ما گفت: چرا زورشان به مغازه داران رسیده است اما سنگ آهن با چند هزار نیرو تعطیل نمی شود مگر کرونا فقط در مغازه های ماست و در سنگ آهن نیست ؟
مغازه دار دیگری که فروشنده لوازم خانگی بود عنوان داشت: بازار تهران و سایر شهر ها باز است و چک های ما که خرید کردیم برگشت می خورد.
این فروشنده افزود: ما حاضریم تا آخر عید هم تعطیل کنیم اما در ازای آن حداقل وام یا مزایا بدهند که این ضرر و زیان جبران شود.
مغازه دار دیگری گفت: صاحب مغازه برای اجاره خود صبر نمی کند، چک های شب عید را چگونه پاس کنیم ؟
یک شیرینی ساز بافقی نیز گفت: تنها صنفی ک ضربه خورده قنادی ها هستند چون به امید شب عید ۵۰ میلیون شیرینی تولید و جعبه کرده ایم دو روز وقت بدهند تا این ها را بفروشیم بعد همه اتحاد کنند و تعطیل کنند.
این فروشنده ادامه داد: شاگردان مغازه من شب عید از من حقوق و عیدی می خواهند با این ضرر میلیونی چگونه پاسخگوی نیازآن ها باشم؟!

در ادامه به سراغ رییس اتاق انصاف رفتیم وی که در دائم در حال پاسخگویی تماس تلفنی و مراجعه حضوری کسبه بود گفت : اعتراض مغازه داران بخاطر بستن مغازه است اما این تصمیمی است که شورای تامین استان با حضور نماینده اصناف یزد گرفته است.
طالعی افزود: به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری و تکمیل ظرفیت بیمارستان استان مقرر شد بحز صنوف تامین کننده نیازهای ضروری مردم ما بقی صنف ها تعطیل باشند.
وی بیان داشت: با فرماندار و نماینده صحبت کرده ایم و صحبت ها انعکاس پیدا کرد بازهم قرار است با نماینده اصناف یزد صحبت کنیم اگر نتیجه عوض شد اطلاع رسانی می شود در غیر این صورت همه باید تابع قانون باشند.
رییس اتاق اصناف بافق در خصوص جبران ضرر و زیان و اختصاص مزایا گفت: در این خصوص بودجه ای نداریم که مزایا در نظر بگیریم اما رایزنی می کنیم اگر مسوولین شهرستان موافقت کنند در قالب بسته های حمایتی کمک می شود در غیر این صورت کسبه باید بخاطر حفظ جان خود و مردم انعطاف نشان دهند.
طالعی در پایان افزود: فعلا هیچ تصمیمی بجز تعطیلی نیست و باید پیروی کنند اما اگر نتیجه جلسه امروز شورای تامین استان عدم تعطیلی باشد اعلام می شود.

برچسب ها :
  1. سید

    اقا ما مغازدارها چه گناهی کردیم
    رفتیم این همه جنس خریدیم چک برج 1و2 دادیم
    الان تو این وضعیت من چجور چکها را پاس کنم
    ما که کارمند نیستیم که حقوقمون را بدن و بگن برید خونه قرنطینه بشین

    خواهشا پیگیر حق ماها باشین

    • ناشناس

      سید جون پسر خوب اول اینکه قرار شد چک های برج 12 و 1 و 2 را بانک ها نگه دارن و برگه نکنن
      دوم اینکه کامندها تعظیل نشدن بروند خونه و همینجوری سر برج حقوق بگیرند
      تا روز آخر کاری سر کار هستیم و فقط ساعات کاری را کاهش دادن
      در ضمن کارمون که کم نشده بیشتر هم شده و صبح و شب باید بریم گشت بازرسی به مغازه هایی که تعطیل نکردن تذکر بدیم

  2. م_ رنجبر بافقی

    سلام
    متاسفم
    متاسفم چون دولتی نداریم که بتونه پشتیبان مردمش باشه در این شرایط
    متاسفم چون یاد نگرفتیم گاهی باید صبر داشت و سختی کشید
    متاسفم چون همشهریه من نمیفهمه بحران یعنی چه و کرکره مغازه را تا نصف باز میکنه که مبادا ماموران متوجه باز بودن مغازه شوند و …
    متاسفم چون ……. شهرم در این شرایط لوح تقدیر به ………می دهد که نتوانست با ایجاد یه برنامه هدفمند مقداری از استرس کارگرانی را کم کند که هر روز و هر شب در خدمتگزاری بی همتا بودند ….
    متاسفم برای خانواده هایی که مسئولیت اموزش مجازی معلمان را در این شرایط نادیده گرفته و به تمسخر میپردازند که تعطیلی پشت تعطیلی برای شما معلمان.
    متاسفم برای زمانه ای که انسانیت را یک ویروس کوچک بدذات توانست به تصویر بکشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *