- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

یک بام و دو هوا

یک شهروند بافقی پیامی به هیات تحریریه عصر بافق ارسال کرده است که عینا منتشر می شود.
” تعطیلی کلی از اصناف به دستور ستاد کرونا ؛ خبر مختصر و کوتاه بود
اما‌ پس از کلی حرف و حدیث امروز دیدم رستورانی خاص از رانت ضد کرونایی استفاده کرده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و وقتی پیگیر مساله شدم متوجه شدم یکی از مسولان شهر مجوز فعالیت آن رستوران خاص را صادر کرده دلیلش هرچه هست الله و اعلم ولی خوب است اداره صنعت و معدن حداقل در حال حاضر رانت و رانت بازی را کنار بگذارد و مصوبه خودشان را جدی بگیرد و سلامت شهر را فدای سود شخص خاصی نکند.
علی ای حال رستوران هتل خاص از بام دوم کرونا استفاده کرده و فعلا ضد کرونا شده و به فعالیت خود ادامه میدهد و این سوال در ذهن میماند آیا من هم می توانم در ایام نزدیک به عید مجوز فعالیت مغازه ام را بگیرم یا نه من کرونا دارم.”

پس از این نامه خبرنگار ما به سراغ رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بافق رفت و از صحت و سقم ماجرا سوال کرد.
ولی الله رنجبر در این خصوص بیان داشت: فعال بودن رستوران علمدار بر اساس تصمیم ستاد شهرستانی مبارزه با شیوع بیماری کرونا و به دلیل تامین غذای کارگران شیفتی است اما با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: به طور‌کلی یکی از اهداف تعطیلی صنوف عطف توجه مردم به حساسیت موضوع و تشویق و تاکید در خانه ماندن هست اما غذای پرسنل شیفتی باید تامین شود تا شرایط بدتری به لحاظ بهداشتی ایجاد نشود و تا زمان فعالیت شرکت ها باید غذای آنها توسط یک الی دو رستوران در شهر تامین شود.
رییس اداره صمت بافق در پاسخ به اینکه چرا فقط رستوران علمدار از این امتیاز استفاده کرده در حالی که بقیه رستورانا هم با شرکت ها قرارداد دارند آیا دلیل خاصی دارد ؟ گفت: بقیه رستورانها هم اگر‌ مورد خاصی هست پیگیری کنند تا مجوز فعالیت داده شود اما علمدار تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان پخت می کند.
رنجبر در پایان در خصوص شایعه دریافت مجوز این رستوران از سوی یکی از مسوولین شهرستان گفت: در این باره اطلاعی ندارم بنابراین نمیتوانم تایید یا رد کنم.