این روزها همه جا صحبت از ویروس ناخوانده کروناست. کرونایی که به گفته پزشکان متخصص و کارشناسان حداقل تا چندین ماه آینده ماندگار است و راحت رخت سفر برنمی بندد و یک راست نفس هایمان را هدف قرار داده است، روحانی و غیر روحانی، مسئول و غیر مسئول، مدیر عامل و غیر مدیر عامل، بومی و غیر بومی، فقیر و ثروتمند و … نمی شناسد و این نکته را این روزها در سطح جامعه نشان داده و ثابت کرده است. با هیچ کس هم تعارف ندارد مهمان ناخوانده ای است که به این آسانی، بیرون رفتنی نیست. کرونا زرنگ تر از این حرف هاست که همان ابتدا فرد را مریض کند، گاه چهارده روز هیچ کاری به فرد ندارد صبر می کند خوب همه را مبتلا کند بعد سراغ ناقل بیماری می رود و با تب و درد و در نهایت هم اگر بتواند با مرگ او را بدرقه میکند.
این دشمن خطرناک و منحوس موجب شده است که بر اساس مصوبه و دستور ستاد مبارزه با این ویروس به جهت حفظ جان مردم و سلامت آنان در اقدامی بی سابقه در جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی، نمازهای جمعه و جماعت، مراسم مذهبی، مدارس و اماکن مذهبی، فرهنگی، ورزشگاه هاو … به تعطیلی کشانده شود. حتی ساعات کار بسیاری ادارات و ارگان ها تقلیل یافته است .
کرونا اکنون دنبال تجمعات می گردد تا سنگرهای بیشتری را فتح کند و فتح خانه به خانه را در دستور کار قرار داده است.
لیکن مسئله اینجاست اکنون که سیاست های کلان برای حفظ جان مردم ایجاب می کند حتی بعضی مراکز مهم تصمیم گیری در خصوص مسایل مهم نظام مثل مجلس شورای اسلامی که در راس امور است تعطیل شود؛
به چه قیمتی پروژه هایی که چراغ سبز ورود کرونا را به کوچه و خیابان و منزل مردم می دهد باید ادامه یابد؟ چه تضمینی برای کنترل این بیماری در پروژه هایی است که بنا به اولویت های قبلی مدیران، غیر بومیان به دلیل تخصص در آن نقش عمده را ایفا می کردند، آن هم در این دوران که آمار مبتلایان به کرونا از شهرهای دیگر روز به روز زیادتر میشود؟
چه آمار دقیقی است که به مردم شهر اطمینان خاطر بدهد که در پروژه ای با حجم بالای کار از نظر زمانی هیچ فردی در دوران پنهان بیماری کرونا نیست؟
در خوشبینانه ترین حالت آیا ارمغان افتتاح پروژه ای به قیمت بحران کرونا در شهر بافق برای شهروندان ارزش دارد یا اینکه خدای نکرده شاهد اطلاعیه های درگذشت افراد بر در و دیوار شهر به خاطر ویروس کرونا باشیم؟؟ آیا برای پیشگیری از بیماری مهلک کرونا بودجه ای تخصیص داده اید؟ آیا توزیع وسایل حفاظت فردی از قبیل ماسک، دستکش و … در سال جاری آن قدر بوده که توانسته باشید از انتقال بیماری در بین پرسنل بکاهید؟ آیا گلایه و شکایتی در خصوص کمبود ماسک و وسایل بهداشتی نیست؟!!
بدیهی است برکناری یا حتی معذرت خواهی دردی از مردم شهر دوا نمیکند .
آن روز، تاسف، سایه شوم مرگ کرونایی را از شهر کم نمی کند و رنگ لباس های مشکی پوشان عزادار را تغییر نمی دهد.
بیایید قبل از آنکه شهر، خدای نکرده با این ویروس آلوده شود تدبیری بیندیشیم.
نگذاریم آه دردمندان ، دامنگیر مسببان کرونا در شهر شود .. چرا که گفته اند : “” علاج واقعه ، قبل از وقوع باید کرد . “”

حجت فتاحی؛ عضو شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : , ,
  1. رنجبر بافقی

    سلام و درود
    مگه میشه و داریم کسی مسئول باشه و از این کارها انجام بده؟
    اگر کسی در این شرایط این کار را انجام بده ،مسئول بودن خودش را زیر سوال برده و معلوم میشه اینکه میگن ما خادم مردم هستیم دروغه و اونها فقط خادم سیاست و صندلی هستن.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *