واکسن چهار ماهگی فرزندم را زدیم که یک مرتبه دمای بدن نوزاد بالا رفت . با آمبولانس به بیمارستان اعزام شد. پرستاران اورژانس اقدامات اولیه انجام دادند و با تجویز خانم دکتر کاردان متخصص اطفال، نوزادم در بخش بستری شد.
پرستاران دلسوز خانم ها کریمی و نکوئیان در طول مدت بستری از جان و دل مراقب اطفالِ بخش بودند، سرکشی مداوم و دلسوزیشان برایم قابل تحسین بود و با تمام وجود حس کردم که وجود پرستاران مایه رحمت و آرامش ساکنان شهر هست.
اما موضوعی در مجموعه بیمارستان عذابم میداد و آن نبود امکانات بهداشتی از قبیل ژل ضد عفونی کننده، ماسک و … در خصوص بیماری و بحران کرونا بود.
به این که سرانه قبلا چقدر بوده و اکنون سرانه مجموعه چقدر هست کاری ندارم؛ حرف من این است در حال حاضر با این شرایطی که شهر با کمبود پرستار مواجه است چرا نباید مسولان شهر و بزرگان شهر به فکر حافظان سلامت مردم باشند؟
با توجه به ایام عید اگه شهر ما دچار بحران بیماری کرونا به هر علتی شود بجز پرستاران محترم و کادر درمان چه کسی قرار است از جان مردم شهر محافظت کند؟
اگه قرار است مقایسه ای بین پرستاران و رزمندگان دفاع مقدس شود باید گفت دست خالی و بدون هیچ تجهیزات پیشگیرانه این عزیزان را به مقابله با دشمنی به نام کرونا نفرستیم. در غیر اینصورت هرروز باید منتظر پرپر شدن رزمنده های دفاع مقدس سلامت باشیم.
اکنون بعد از گذشت سی سال از جنگ تحمیلی بدون فشنگِ تجهیزات بهداشتی فرستادن رزمنده های دفاع مقدس سلامت به مقابله با کرونا به معنای چراغ سبز برای پیشروی کرونا تا پشت درب منازل ما مردم می باشد.
لذا از امام جمعه محترم و دیگر مسوولین شهر از جمله نماینده مجلس، مدیر عامل محترم معدن سنگ آهن و فرماندارعزیز خواهشمندم توجه ویژه به این مقوله داشته باشند و حتی از پیمانکاران شرکت سنگ آهن مثل شهداب، جهاد نصر، معدنچیان، رئوف و …که به برکت وجود این شهر و مردم شهر فعالیت اقتصادی می کنند خواهشمندم برای اثبات همراه بودن با مردم این شهر در شکست کرونا برای حفظ امنیت جانی فرشتگان سلامت شهر از هر کمک مالی و غیر مالی کوتاهی نکنند.
برای مردم بافق و تشکر از حضورشان در صحنه های مختلف چون راهپیمایی ها و انتخابات، فرشتگان سلامت شهر که در خط مقدم جنگ با بیماری کرونا هستند را قبل از پرپر شدن دریابیم .
اینک زمان پاسخ به اعتماد و همراهی مردم شهر است.

حجت فتاحی، عضو شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *