استاندار یزد : پیگیری هایی در جهت واگذاری معدن چاه گز  در راستای تامین نیازهای منطقه صورت گرفته  و وزرات امور اقتصاد و دارایی و وزرات کار تعاون و رفاه اجتماعی پذیرفتند و این موضوع در حال طی کردن روال قانونی خود است.
به گزارش خبرنگار عصر بافق؛ محمد علی طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بافق در خصوص تامین خوراک واحد های شهرستان و واگذاری معدن چاه گز گفت: سیاست هایی در استان شکل گرفته است که بر تامین سنگ واحدهای فراوری استان تاکید شده و از تعهد واحدهای معدنی استان به واحدهای بیرون کاهش یابد و سنگ خام از استان خارج نشود درواقع اگر قرار است ما تامین کننده نیاز ذوب آهن اصفهان باشیم سنگ فرآوری شده که در استان ظرفیت آن وجود دارد منتقل شود .
وی تصریح کرد: چند وقت پیش خبری مبنی بر واگذاری چاه گز به واحد های بیرون از استان مطرح شد که با پیگیری هایی که صورت گرفت اعلام کردند این موضوع منتفی است.
استاندار یزد ادامه داد: البته تامین مواد اولی مورد نیاز واحدهای فولادی کشور در حیطه اختیارات دولت است چون چاه گز دولتی است دولت می تواند با توجه به نیاز هایی که کشور دارد میزانی از سنگ را واگذار کند اما تا کنون واگذرای خود معدن به هیچ واحدی نبوده است.
طالبی افزود: پیگیری ها در جهت واگذاری معدن چاه گز با توجه نیازی که در خود منطقه به سنگ آن وجود دارد صورت گرفته است تا واگذاری در راستای تامین نیازهای منطقه صورت بگیرد و وزرات امور اقتصاد و دارایی و وزرات کار تعاون و رفاه اجتماعی پذیرفتند واین موضوع در حال طی کردن روال قانونی خود است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین یک معدن بسیار بزرگ با ذخیره خوب به نام دی ۱۹ وجود دارد که توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و شرکت صنعتی معدنی چادرملو قرار است مورد اکتشاف و بهره برداری قرار بگیرد و آن معدن کمک زیادی به تامین خوراک واحدهای صنعتی و معدنی استان خواهد کرد.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *