حجت الاسلام رضی کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم: خدا را شاڪرم وحدت شیرین و تاریخی شڪل گرفت / آقای صباغیان درخواست داشتند قرار را با مردم مڪتوب ڪنیم من قبول نڪردم / فیلم جلسه موجود است / در مقابل جوانمردی مردم بهاباد مردم بافق به نیڪی جواب دهند / محڪم و استوار تا آخر در عرصه انتخابات هستم / امروز توپ در زمین من نیست / اگر دینی برای اتحاد هست من انجام دادم و امروز مخاطب این وحدت دیگران هستند.

عصر بافق: جریان ڪنار رفتن شما در دور قبل چه بود؟ چرا ڪنار رفتید؟حرف و حدیث های زیادی برای اتحاد و اجماع در ۴ سال گذشته وجود دارد لطفا حقیقت ماجرا را برای مردم بافق و بهاباد بگویید؟
به نظر من بهتر است از کلمه وحدت به جای اجماع استفاده کنیم. در دوره قبل برای حضور یک طلبه جوان آن هم برای بار اول رای قابل قبولی داشتم رای مردم بهاباد یک دست بود در بافق هم همراه داشتم همچنین در شهرستان های دیگر نیز جلسات متعددی برگزار کرده بودم و شهروندان انقلابی همراهی می کردند اما واقعیت این بود که آن رای قرار نبود به حد نصاب برای ورود به مجلس برسد و به این نتیجه رسیدم که به جای اینکه به فکر منافع شخصی خود باشم به فکر منافع مردم و کشور باشم چرا که برخی از گزینه ها صلاحیت ورود به مجلس را نداشتند و فرمول من انتخاب اصلح بود با چند نفر از کاندیداها مفصل صحبت کردم و تحقیقات زیادی انجام دادم و آقای صباغیان را بهتر از بقیه دیدم طبیعتاً هر فردی خود را اصلح می داند من هم خود را اصلح می دانستم و محمدرضا صباغیان را پس از خود، سر جمع بهتر از بقیه یافتم. بنابراین از ایشون حمایت کردم و این کناره‌گیری بر خواست مردم بافق و بهاباد منطبق شد و خدا را شاکرم وحدت شیرین و تاریخی بین مردم دو شهرستان رخ داد.

عصربافق: آیا در دوره قبل آقای صباغیان از شما خواست تا کناره گیری کنید؟
خیر- کسی در دور قبل از من نخواست که کنار بروم به دلیل حرف دیگران کنار نرفتم خود من تشخیص دادم که امروز باید فداکاری کنم و به مردم احترام گذاشت. تصمیم گرفتم  با کناره‌گیری هم فرد اصلح بعد از خودم به مجلس برود و هم اتحاد بین مردم ۲ شهرستان شکل گیرد و پس از ۳۵ سال نماینده بومی داشته باشند.

عصر بافق: آیا آقای صباغیان به شما و مردم قولی داد؟

در دور قبل خیلی ها از من خواستند قول یا نوشته بگیریم حتی آقای صباغیان گفت: قلم و کاغذ بیاورید بنویسیم اما بنده قبول نکردم که نوشته بگیرم و توپ قدرت را پاس کاری کنیم به نظرم این موضوع توهین به مردم است اگر اصرار میکردم به احتمال زیاد این نوشته را می دادند اما این کار را انجام ندادم منتها در جلسه ای که در بهاباد بود آقای صباغیان خطاب به مردم گفتند:  “اگر وارد مجلس شدم در دور بعد اگر آقای رضی به من بگوید نیا من نمیایم و اگر از من بخواهد کناره گیری کنم، کناره گیری خواهم کرد” حتی فیلم این جلسه موجود است.

عصر بافق: گفته می شود فایل تصویری و صوتی از آن جلسه وجود دارد ڪه شما در اختیار دارید ممڪن است آن فایل را در اختیار رسانه قرار دهید تا مردم قضاوت ڪنند ؟

فیلم موجود است اما نزد آقای صباغیان و تیم رسانه ای ایشان است از ایشان بگیرید. من ندارم اما مطمئنا آن ها دارند.

عصر بافق: همه مردم بافق و بهاباد اینگونه متوجه شدند ڪه دوره قبل بهابادیها در ڪنار بافقیها قرار بگیرند تا نماینده ای از بافق به مجلس راه پیدا ڪند و ۴ سال بعد بافقیها در ڪنار بهابادیها تا نماینده ای از بهاباد به مجلس راه پیدا ڪند آیا فڪر می ڪنید مردم بد متوجه شدند ؟
اگر بد متوجه شدند چرا همان زمان برای مردم شفاف سازی نڪردید ؟

لازم نیست حتماً قول و قرار و نوشته ای بوده باشد طبیعی است این برداشت منطقی بین مردم بافق و بهاباد بوجود آید که در مقابل جوانمردی مردم بهاباد و لبیکشان ، مردم بافق به نیکی جواب بدهند و این چنین نیست که این تفکر بصورت مصنوعی به مردم القا شود بلکه یک برداشت طبیعی و منطقی است و باید به این انتظار مردم حق داد چرا که پاسخ نیکی جز نیکی نیست در واقع برداشت غیر منطقی نیست که کسی بخواهد مقابله کند.

عصر بافق: آیا آقای صباغیان قبل از ثبت نام با شما ملاقاتی داشتند؟ در آنجا چه گذشت؟
قبل از ثبت‌نام دیداری داشتیم وی گفت: ” شما چه تصمیمی دارید آیا از من می خواهید که من کنار بروم یا خیر؟” شایعه شده که من گفتم خیر من رضایت دارم تا آخر بمانید اما چنین چیزی نگفتم. من فقط گفتم ” هر جور صلاح می دانید عمل کنید شخص من درست نیست چنین درخواستی بکنم هرجور خودتان صلاح می دانید عمل کنید.

عصربافق: خودشان در آن جلسه نگفتند که کناره گیری می کنند؟

خیر چنین صحبتی نکردند.

عصر بافق: آیا شما از ایشان درخواست ڪناره‌گیری دارید؟ چرا؟
صلاح نیست که شخص بنده از ایشان چنین درخواستی داشته باشم چون در دور قبل کسی از من نخواست خودم کنار رفتم اکنون هم صلاح نیست که درخواست کنم آقای صباغیان کنار برود و مردم اگر چنین درخواستی را دارند خودشان می‌دانند اما من چنین درخواستی نخواهم کرد.

عصر بافق: آیا امڪان ڪناره گیری شما در این دوره هم وجود دارد؟
چون امروز خواسته و ناخواسته علم و پرچم یک گفتمان و آرمان را به دوش دارم و در برابر عواطف و احساسات مردم شرمنده هستنم انشالله خیلی محڪم و استوار تا آخر در این عرصه انتخابات هستم و به هیچ وجه قصد ڪناره گیری ندارم و امروز این توپ در زمین من نیست بلڪه در زمین دیگران است.

عصر بافق: پس وحدت بافق و بهاباد چه می‌شود؟
فڪر می‌ڪنم بنده دیگر نباید مخاطب و پاسخگوی این وحدت باشم اگر دینی داشتم یڪ بار انجام دادم به نظر من امروز مخاطب این وحدت دیگران هستند.

پی.نوشت: علی رغم تماس های مڪرر با محمدرضا صباغیان و دفتر دار وی (با ذڪر موضوع مصاحبه)، تا این لحظه وقت مصاحبه ای در اختیار عصر بافق قرار نگرفته است در صورت پاسخگویی، صحبت های نماینده بافق نیز منتشر می شود.

الناز خالقدادی

  1. ناشناس

    آقای رضی هم فرزند بافق(از طرف مادری) هستند هم فرزند بهاباد(از طرف پدری)

  2. بافقی

    رای فقط جناب دکتر باقری

  3. ناشناس

    تا فرد اصلحی مثل دکتر باقری هست تکلیف معلوم است دیگه به این شو بازی ها و تخریب یکدیگر نیازی نیست

  4. ناشناس

    به نظر من تنها فرد شایسته حاج جواد عسگری است که متاسفانه کاندید نشده و باید رئیس سنگ آهن بشه حتما و فلاح بره سریع.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *