مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران بافق در نشست خبری ،سکوت خود را درباره مسایل و حواشی اخیر این شرکت شکست و به تمامی سوالات و شایعات پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار عصر بافق؛ نشست خبری مدیرعامل سنگ آهن بافق و شورای شهر با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد که در ادامه مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست را می خوانید.

رییس شورای شهربافق عدم پرداخت عوارض سنگ آهن را تکذیب کرد!
حسن محمدی رییس شورای شهر در این نشست گفت:
-عدم پرداخت عوارض توسط سنگ آهن را تکذیب میکنم، سایر شرکت ها را قبول داریم اما سنگ آهن در پرداخت عوارض همکاری کرده هرچند از زمان مدیران قبلی بدهی وجود دارد که امیدواریم با پیشرفت گندله پرداخت شود .

– تاخیر چند ماهه در پرداخت عوارض وجود دارد اما با توجه به شرایط کشور طبیعی است .
-مطمین باشید اگر شرکت سنگ آهن حق و حقوق شهر را پرداخت نمی کرد تعریف و تمجید نمی کردیم اما اکنون سنگ آهن عوارض را پرداخت می کند درواقع فلاح خیلی بیشتر از مدیران قبلی عوارض در پرداخت عوارض همکاری می کند و در زمان مدیریت خود عوارض مطابق با دوران مدیریت خود را پرداخت کرده است آنچه باقی مانده بدهی از گذشته است.

باج گیری به روش مدرن!
محمد رنجبر رییس شورای شهرستان نیز بیان داشت:
-متاسفانه در حال حاضر باج گیری به روش مدرن در فضای مجازی باب شده است و افرادی از طریق گروه های مجازی بخاطر منافع شخصی خود مسایل فراتر از قانون مطرح می کنند نه تنها باعث پیشرفت شهر نمی شود بلکه باعث دلسردی پرسنل و مردم نیز می شود.

کنایه عضو شورای شهر بافق به برخی مسوولین!
در ادامه امیرزاده عضوی شورای شهر عنوان کرد:

-پروژه بزرگی در حال انجام است که طبیعتا سنگ اندازی هم دارد.

-گلایه و کنایه عضو شورای شهر بافق به برخی مسوولین ؛ ما چوب خوردیم خیلی کلنگ ها زمین زده شد اما دیگر کلنگش هم نیست !

-اعتراضات به روند آزمون گندله ؛ سیر آزمون و مصاحبه را بررسی کنید و پاسخگو باشید.

شفاف سازی کنید

حجت الاسلام تفکری عضو شورای شهر در این نشست تصریح کرد:
-در مورد شرکت های پیمانکاری گندله و افراد شاغل، بومی و غیربومی شفاف سازی کنید.

پارتی بازی در استخدام را به حداقل می رسانیم!

بهروز شفیع مدیر پروژه گندله سازی خاطرنشان کرد:

-جذب نیرو از طریق منابع انسانی شرکت انجام می شود.
-در مرحله دوم که گزینش هست سعی میکنیم افراد اصلح را انتخاب کنیم و پارتی بازی های معمول به حداقل می رسد.

-شرایط کنونی سنگ آهن بسیار سخت تر از گذشته است ؛ بدهی های زیادی از زمان مدیران گذشته وجود دارد.

فلاح سکوت خود را شکست!

رضا فلاح مدیر عامل سنگ آهن در این نشست خبری مطرح کرد :

-هیچ یک از مدیران و کارکنان سنگ آهن به عنوان شخص حقوقی حق حمایت از هیچ کاندیدی ندارد اگر موردی دیده شد گزارش شود.

-نقل من در خصوص کتیرا ؛ برخی کارکنان شهداب که حقوق های بالای ۱۳ میلیون می گیرند درخواست حق جذب، حق اشعه، لیست پیمانکارو… داشتند در جلسه با شورای آن ها گفتم : بر سر گوری گریه می کنید که در آن مرده ای نیست چغارت نهایت چند سال دیگر تمام می شود باید بپذیرید . گفتم: ” اگر چغارت تمام شود و جایگزین نباشد از من مدیرعامل تا همه شما باید برویم کتیرا !”
این عین جمله من بود اما امانتداری نکردند و “از من مدیرعامل” با غرض حذف شد.
کتیرا هم فحش نیست کتیراگیری شغل قدیم مردم بافق بوده است.

-تعطیلی کارخانه آگلومراسیون؛ چون ذوب آهن اصفهان بدهی خود را پرداخت نکرد خوراک ذوب آهن را قطع کردیم بنابراین انبار ها پر بود و نیاز به تولید نبود اما اخیرا مزایده ای برگزار و به محصولات به فروش می رسد و کارخانه مجددا شروع به کار کرده است .

-حواشی تعاونی مسکن؛ تعاونی مسکن یک مجموعه حقوقی مجزا از سنگ آهن است اما فعالیتش را رصد می کنیم بعد از حواشی انتخابات مقرر شد در انتخابات بعدی فقط صندوق رای بذاریم و دیگر کاندیدا صحبت نکنند افراد با وکالت نامه یا شخصا رای دهند .همچنین وکالت نامه های قبلی باطل است و از طریق اداره کار از سر نو گرفته میشود .

-سرقت بزرگ سنگ آهن ؛ تکذیب می کنم این موضوع از سوی افرادی که نتوانستند باج بگیرند مطرح شد. تنها ۵۰ متر کابل سرقت شده است سرقت بزرگ و عظیم در کار نبوده است .

-آتش سوزی ؛ یک ماه قبل براده های جوشکاری پایین افتاده و یک متر و نیم کابل آتش گرفته است و این موضوع نیز تنها به دلیل تخریب مطرح شده است .

-گندله ؛ اسفند ۹۷ پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد بوده اکنون ۹۱.۵ پیشرفت کرده است.

-بعد از اینکه به مدیریت سنگ آهن منصوب شدم شخصا یک شرکت تعاونی خود اشتغال داشتم که منحل کردم همچنین همسر من در مدرسه باغ گیلو عضو بوده آن را نیز منحل کردم که شائبه ای نباشد.

-تبعیض جنسیتی در استخدام نداریم فقط چون محیط گندله آلوده است نیروی خانم استخدام نمی شود.

-اخراج کارگر؛ گفتند نیرویی از سنگ آهن حقوق میگیرد و در بوم گردی کار میکند به او گفتیم یا بومگردی یا سنگ آهن ! و چون اون را ملزم به برگشت کردیم دست به تخریب زد.

-سرنوشت فولاد کسری؛ قبل از مدیریت من فردی به اسم اکبری درخواست انتقال فولاد می دهد فولاد بافق کسری که ۵۱ متعلق به شهداب و ۴۹ درصد سنگ آهن به این فرد واگذار می شود.
از بیرون شهر به وی پیشنهاد شده که در شهر جنوبی منتقل کند امااو نپذیرفت و در حال سرمایه گذاری در بافق است .

– سنگ آهن دولتی است؟! ؛ سنگ آهن نهاد عمومی غیردولتی است. نامه ای از دیوان عدالت آمده است که صندوق و زیرمجموعه اش دولتی است اما مشاور حقوقی رییس جمهور در حال پیگیری برای شکست و ابطال آن رای است و بعید می دانم این رای باقی بماند اما در هرصورت ما تابع قانون هستیم .

-پرونده حقوقی مدیرعامل قبلی ؛ اطلاعات من در حد فضای مجازی است و از مسوولین مربوطه سوال کنید .

-ماشاا… تفکری ؛ چندین سال است که نیروی سنگ آهن است ولی در صداوسیما و فدراسیون فوتبال فعالیت می کرد از اسفند که زمان مدیریت من است تا تیرماه مشکلی نداشتیم اما تیرماه برگ ماموریتی آورد که بحث کوچکی شد که گفتم تایید کارکرد خود را از صندوق بگیرد دوماه به این صورت بود وقتی هاشمی منش به جای عسکری امد باز کارکرد وی را تایید کرد اما پس از یک ماه صندوق اعلام کرد که ما احتیاجی به مامور در فدراسیون فوتبال نداریم . ما هم به تفکری نامه نوشتیم که از این تاریخ محل کار شما دفتر تهران حتی نگفتیم به بافق برگرد و فقط اعلام شد ما تیم فوتبالی نداریم که شما در فدراسیون باشی و در دفتر تهران فعالیت کن اما نپذیرفت و فعلا ترک خدمت صورت گرفته است .

  1. محمد شاپوری

    فک کنم یکی از دلایل عدم موافقت و مقاومت مسئولین بافق برای دولتی بودن اون وجود پرونده های سنگین مالیه این قاونون برای دخانیات که زیر مجموعه صندوقه اجرا شد چرا برخی مسئولین بافق میترسن که حسابرس های قوه قضاییه بیان لطفا بچاپ

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *