- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

اجرای طرح ممیزی املاک شهر در ایستگاه آخر



شهردار بافق از وجود 22 هزار و 800 ملک با کاربری های مختلف در محدوه شهری خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 95 درصد ممیزی شده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، سیدعلی نوروززاده افزود: در اجرای این طرح تمامی اطلاعات مکانی از قبیل : ابعاد و اندازه هاو نقشه ملک، و اطلاعات توصیفی مانند مشخصات ملک، آدرس و اشتراک های آب، برق، گاز و تلفن و همچنین کاربری موجود جمع آوری شده است.
وی تصریح کرد: بخش عمده ای از اطلاعات جمع آوری شده در سامانه شهرسازی شهرداری به ثبت رسیده است و مابقی قبل از پایان سال به ثبت می رسد.
شهردار بافق خاطر نشان کرد: مراحل جمع آوری و ثبت اطلاعات ممیزی از 2 سال قبل آغاز شد و تا پایان بهمن ماه سالجاری به اتمام می رسد.
وی ثبت و نگهداری سوابق املاک، معابر و مشاغل در سیسم، آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک، معابر و مشاغل در سطح شهر ، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری، میسر بودن ارایه خدمات مکانی مربوطه در سیستم یکپارچه شهر سازی و نوسازی، دسترسی سریع و بی واسطه شهرداری به داده های مکانی املاک، نمایش نقشه معابر و مشاغل در سایر سیستم های اطلاعات جغرافیایی نظیر GISوGoogle earth، گزارش گیری سریع و دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری های مختلف و امکان تهیه نمودارهای آماری را از مهم ترین فواید اجرای عملیات طرح ممیزی املاک شهری برشمرد.
نوروززاده مراحل بعدی طرح را یاد آورشد و بیان کرد: در این مرحله نسبت به صدور فیش تشخیص اقدام می شود که شهروندان عزیز باید آن را به دقت مطالعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، مراتب را به دفتر محلی که متعاقبا اعلام می‌شود اطلاع دهند.