- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

اندر حکایات فاضلاب شهری بافق

یکی از طرحهایی که چندسالی است شروع شده و مشخص نیست تا کی ادامه داره، فاضلاب شهری است که از همان سال اول با حفر کانالها و عدم رعایت ایمنی لازم در اجرای پروژه، معضلی شده برای شهروندان بافقی که این روزها دردسر ناشی از این طرح به اوج رسیده است.
پروژه ای که با نصب روزشمار شروع شد و بعد از مدتی به دلایلی نامعلوم که الان معلوم شده حذف شد.
بگذریم از حفر کانال و پر کردن بی اصول و گرفتار شدن مردم و وسایل نقلیه شان در این کانالها که حکایتش طولانی است.

فقط چند کلامی با مسولین مربوطه دارم که بیان میکنم:
چرا نقاط پرترددی مثل میدان و خیابان ۱۴ معصوم و شهید تفکری که در حال حاضر مورد لطف و عنایت قرار گرفته اند، اجرای طرح به کندی پیش رفته و حتی در برخی روزها متوقف شده است؟ نکته جالبی که بهش برخوردم این بود که کارگران طبق ساعت اداری کار میکنند و جالبتر اینکه در هوای بارانی پروژه تعطیل میشود.

این نقاط از شهر علاوه بر مشکلاتی که برای ساکنین و کسبه محل بهمراه داشته، باعث ترافیک شدید، مخصوصا میدان چهارده معصوم شده است ،ایمنی کار هم که اصلا و ابدا رعایت نشده بلکه به طرز فجیعی نادیده گرفته شده است.خوبه که مسولین مربوطه علت طولانی شدن پروژه ، نحوه و اصول انتخاب کار فرما و پیمانکار، سابقه اجرایی، و تاریخ تحویل پروژه ، تعهدات و وظایف کارفرما حین انجام کار و بعد از اتمام آن ،بندها و تبصره های قرارداد طرفین که مشخص شود قصور و کوتاهی از کدام سمت صورت گرفته و می گیرد را به مردم اعلام کنند تا مردم هم در جریان کار قرار بگیرند.
واقعا شهر کوچکی مثل بافق این همه وقت نیاز داره تا فاضلاب کشی بشه و یا اینکه مسائل دیگری مطرح است که به صلاح مردم نیست که خبر داشته باشند ؟
چرا اصلا نظارتی در اجرای پروژه نیست و پیمانکارها ، کار دلخواه خودشان راانجام میدهند؟ حداقل ماکه چیزی از نظارت ندیده ایم
نحوه اجرای کار، و پر کردن کانال وآسفالتش بعد از انجام کار گواه این مدعاست.

بافق ما همیشه شهر اولین ها بوده و کم اتفاقات عجیب و غریب به خود ندیده اما امیدوارم با درایت !! مسولین مربوطه این طرح خسته کننده، هر چه زودتر به پایان برسد تا بیش از این مخل آسایش مردم نشود..

محسن دانشی عضو شورای سردبیری عصر بافق