- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

در مزایده معدن ڪوشڪ مراقب باشید / آزموده را آزمودن خطاست

در پی درج مطلبی در کانال عصر بافق با عنوان “معدن ڪوشڪ بافق به مزایده می رود” نڪاتی جهت یادآوری و هوشیاری مسئولین شهرستان بافق ذڪر می شود.
با توجه به اینڪه در مورد نحوه واگذاری این معدن یڪ بار اشتباه صورت گرفت و صدمات جبران ناپذیری به شهرستان وارد شد صلاحیت مزایده گران به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و صلاحیت بهره بردار فعلی به دلایلی ڪه در ذیل ذڪر می شود مورد پذیرش قرار نگیرد.
۱. زیر پا گذاشتن و عدم اجرای مفاد صورتجلسات شورای تامین.
۲. عدم پرداخت حق و حقوق شهرستان، عوارض آلایندگی، جرائم زیست محیطی و خسارت به منابع ملی.
۳. عدم پایبندی به وعدهای داده شده به مسئولین شهرستان از جمله وعده ساخت مدرسه در محله مظفریه.
۴. نارضایتی عمومی شهرستان مخصوصا قشر ڪارگر و روستاهای اطراف معدن همچنین تولیدڪنندگان و دامداران.
لذا با توجه به تاڪید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم خام فروشی و درآمد سالانه حدود ۳۰۰ میلیاردی این معدن و همچنین افق روشن این معدن به لحاظ ذخیره ۱۶ میلیون تنی آشڪار و شناسایی شده و همچنین حدود ۱۰ میلیون تن ذخیره پنهان ڪه ڪارشناسان زمین شناسی با مطالعه بر روی برداشتهای ڪارشناسان روسی در سال ۱۳۵۳ تخمین میزنند یڪی از شروط پذیرش صلاحیت مزایده گر جدید را ساخت ڪارخانه تغلیط با حداقل مصرف آب و بهره وری بالا و همچنین ساخت ڪارخانه فرآوری لحاظ گردد ڪه جهت تحقق چنین خواسته ای و جلوگیری از نفوذ صاحبان ثروت و قدرت، ورود و مداخله مستقیم نماینده ولی فقیه، فرماندار و مخصوصا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و شهرستان قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

به امید شڪوفایی و آبادانی شهرستان با جسارت و اقتدار مسئولین در جهت حذف مسببان و سواستفاده ڪنندگان از منابع شهرستان ڪه امید و سربلندی مردم را به همراه خواهد داشت.

شهروند بافقی