امام جمعه شهرستان بافق: مسئولان باید در حد توان خود چالش های اقتصادی مردم را رفع نمایند و به فکر و شنوای حرف مردم باشند.

به گزارش عصر بافق؛ جلسه شورای زکات شهرستان بافق با حضور جمعی از مسوولین در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بافق در این نشست به بیان گزارشی از اقدامات این شورا پرداخت و گفت: زکات خرما در بافق امسال بیش از چهار و نیم برابر مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سیدرضا هاشمی پور افزود: در زکات مستحبی محصولات کشاورزی و مواد غذایی نیز بیش از دو و نیم برابر افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی درآمد ناشی از زکات واجب در راه نیاز های معیشتی مستمندان هر منطقه و زکات مستحبی نیز در زمینه های درمان، ازدواج و… هزینه می شود.

امام جمعه بافق نیز در ادامه این جلسه با قدردانی از تلاش همه اعضای شورا در کسب جایگاه برتر جمع آوری زکات شهرستان در سطح استان اظهار داشت: همکاری و تعامل جمعی باعث شده آمار شهرستان چندین برابر سال های گذشته باشد.

آیت الله سید جواد سلیمانی ادامه داد: در بحث زکات جای کار زیادی همچنان باقی است و باید در روستاهای شهرستان نیز به ویژه روستاهایی که از آمار جمعیتی بالاتری برخوردارند در مناسبت های خاص نسبت به تبیین امر واجب زکات در بین مردم پرداخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه به شرایط سخت معیشتی برخی از اقشار مردم اشاره کرد و عنوان داشت: یه عده ای از مردم تحت فشار هستند و مردم ایران هیچکدام با انقلاب مشکلی ندارند و اگر بعضی از مواقع اعتراضی پیش می آید بخاطر مسائل و فشار های اقتصادی، فقر و گرسنگی است.

سلیمانی با بیان اینکه مردم ما همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند تصریح کرد: مسئولان ما باید در حد توان خود چالش های اقتصادی مردم را رفع نمایند و به فکر و شنوای حرف مردم باشند.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *