با حضور جمعی از مسئولین و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بافق یادواره پنج شهید روستای باقرآباد در محل حسینیه این روستا برگزار شد.
به گزارش عصر بافق ؛ امام جمعه بافق که سخنران این مراسم بود ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) در سن 28 سالگی به شهادت رسید و دوران امامت ایشان 6 سال و 15 سال را در زندان سپری کرد و فقط 13 سال اول که با پدر خود به بغداد آمد آزاد بود و بعد تحت مراقبت خلفا بود.
آیت الله سید جواد سلیمانی گفت: در سال 59 که جنگ شروع شد تنها کسی که در آن زمان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد شهدا بودند. صبر و مقاومت پدران ومادران شهدا باعث عزت و شرف و مشت محکمی به دهان دشمنان نظام و انقلاب بود، اگر امروز در مقابل استکبار حرفی برای گفتن داریم به برکت شهدا است.
وی در پایان به کتاب مسافران بهشت به نویسندگی حجت الاسلام سیدعباس حسینی اشاره و بیان داشت: این کتاب به بیان خاطرات و زندگینامه 5 شهید روستای باقرآباد پرداخته که بسیار مفید و ارزنده است.
در ادامه از کتاب مسافران بهشت به قلم حجت الاسلام حسینی رونمایی شد که در این آیین نویسنده این کتاب گفت: ای کاش جامعه امروز ما پذیرای این بود که ازشهیدان و حقیقت زنده بودن آنها بیشتر بگوییم که شهید هم حاضر وهم زنده هست.
وی در ادامه بیان داشت: این کار از نوروز سال 96 شروع و به مدت دو سال و نیم طول کشید و در 313 صفحه زندگی نامه و خاطرات پنج شهید والامقام روستای باقرآباد را به چاپ برسانیم.
اجرای سرود، دکلمه خوانی، پخش کلیپ و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.
روستای باقرآباد در دوران دفاع مقدس 5 شهید را تقدیم نظام وانقلاب کرده است.

خبر: علیرضا عبداللهی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *