- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

باند بازی و بی عدالتی در معدن چاه گز بیداد می ڪند !

سلام. لطفا به اخبار و حواشی معدن چاهگز هم بپردازید؛
چند سال دیگر معدن چاه گز هم از بافق ڪلا جدا خواهد شد. فعلا ڪه مسئولین غیر بومی معدن چنان طایفه گرایی و باند بازی در معدن بوجود آورده اند ڪه غیر قابل وصف است.
حتی مهندس … ڪه جانشین … ڪارگاه هست رڪ گفت: “اگر نیروهای بومی بروند ما راحت می شویم!”

در این معدن به بهانه های مختلف با نیروهای بومی تسویه می ڪنند و الان می گویند:” نیروی مازاد داریم و هزینه های معدن بالا هست!” و جالب است ڪه فقط نیروهای بومی را تسویه می ڪنند ولی هفته گذشته خودم شاهد بودم دو نفر نیرو از یاسوج و اهواز جذب ڪردند ڪه تازه هیچ تخصصی هم نداشتند! آیا اینجا در شهرستان بافق جوان بیڪاری وجود ندارد ڪه آبدارچی و نیروی انتظامات باید از آنجا بیاورند؟! آیا همه نظارت شدید مسئولین شهرستان بر جذب نیروی شرڪت سنگ آهن هست؟ بقیه جاها تافته جدا بافته هستند؟ احتمالا تعداد بیشتری هم از این موارد باشد من این دو نفر را در مرڪز بهداشت 14 معصوم دیدم ڪه برای طب ڪار و تڪمیل پرونده آمده بودند.
در معدن هم ڪه تبعیض بین … و بومیها به حدی زیاد است ڪه از هر ڪدام از بومی ها بپرسید چندین مورد ڪه برای خودش اتفاق افتاده است را نام می برد.
حقوق ڪه بعضی از نیروهای … چون اڪثر مسئولین رده بالا … هستند تا حدود 30 درصد بیشتر می گیرند و ڪارڪرد هم ڪه نیروی بومی حتی 2 روز در ماه بیشتر ڪار می ڪند پس چرا اینقدر به بهانه های مختلف حقوق را ڪم می دهند؟
در ڪل سیاستشان این است ڪه با اعمال فشار، ڪم ڪم تمام نیروهای بومی را دلسرد ڪنند ڪه خود بومی ها تسویه ڪنند و بروند ڪه چندین مورد داشتیم و بقیه را هم به دلایل مختلف (ڪه توضیحش زمان بر هست) تسویه ڪنند و ڪلا پای بومی ها را از معدن ببرند و اختیار معدن را به دست خودشان بگیرند. انگار ڪه هیچوقت همچین معدنی در بافق وجود نداشته است.
همه این بی عدالتی ها با آمدن شرڪت … ڪه تعصب خاصی بر روی طایفه … دارند بوجود آمد و حالا هم ڪه شرڪت … آمده هنوز مسئولین … ڪه ماندند و برش دارند سڪان هدایت معدن رو در دست دارند. والا ما از این طایفه گرایی و بی عدالتی خسته شدیم. ڪاش انعڪاس بدید شاید مسئولین شهر به فڪر بیفتند. ممنون