روز گذشته دولت، همزمان با اعلام غافلگیرکننده سهمیه بندی بنزین، اجرای طرح حمایت معیشتی خود را نیز اعلام کرد.
طرحی که رییس جمهور علت آن را حمایت از  مردم به خاطر فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها عنوان کرده و نوبخت معاون او علت این پرداخت را بازگرداندن عواید سهمیه بندی بنزین به مردم بیان میکند!

روز گذشته شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران اعلام می کند:” که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه بنزین گران شد.
قیمت هر لیتر بنزین معمولی سهمیه‌ای  ۱۵۰۰ تومان ، بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای ۳۰۰۰ تومان و بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان خواهد بود.”
و بدین ترتیب نرخ بنزین سهمیه بندی را ۵۰ درصد و بنزین آزاد را ۳۰۰ درصد افزایش می دهند !

از طرفی دولت در پی این افزایش قیمت طرح حمایت معیشتی دولت (از ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان بر اساس خانوار) را تصویب می کند و سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه کشور نیز اعلام می کند:” این طرح ربطی به یارانه ها ندارد و در پی افزایش قیمت بنزین است. “

با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که در طرح حمایت معیشتی وقتی برای هر نفر ۵۵ هزار تومانی در نظر گرفته شود و بنزین آزاد لیتری  ۳۰۰۰ تومان شود این پول تنها  کفاف ۱۸ لیتر بنزینش می شود پس بهتر است به جای طرح حمایت معیشتی بگوییم طرح حمایت بنزینی چون دیگری پولی برای هزینه کرد معیشت مردم باقی نمی ماند!

اینجاست که باید گفت : دولتمردان عزیز !!!! بنزین را گران نکنید طرح حمایتی معیشتی پیش کش! چرا که شما خدمت نکرده نیز ، عزیز هستید!

راستی جناب آقای روحانی از وعده انتخاباتی سال ۹۲  با شعار  ” اوضاع اقتصادی مردم طوری خوب شود که دیگر به یارانه نیاز نباشد.” چه خبر ؟!
وقتی که رئیس جمهور یک مملکت که بالاترین مقام اجرایی کشور است وعده سر خرمن می دهد دیگر چه انتظاری از مسوولین دولتی یک شهرستان داریم؟!

الناز خالقدادی خبرنگار عصر بافق

برچسب ها :
  1. رنجبر بافقی

    متن قشنگی بود اما پخته نبود .
    راستی یه سوال
    چرا مقدار کپچای یک دیدگاه را مجبوری به زبان انگلیسی وارد کنی تا معتبر باشه و دیدگاه ثبت بشه؟!!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *