تجربه نشان داده که اکثر #تحریفها در حوزه استان و خاصه شهرستان بافق با برنامه و برای #غصب و دست درازی به منابع، معادن، محیط زیست و منابع طبیعی بافق بوده و همواره عدم حساسیت، ورود و حداقل شفاف سازی مدیران مرتبط که این امر قطعا جزو وظایفشان هست برای ما و مردم بافق سوال بوده است.

 نمی دانیم مقوله در حال پیگیری دقیقا در حوزه کدام رئیس اداره شهرستان و یا کدام مدیر کل استان است و فقط به قصد دست یابی به جواب سوال می پرسیم و نکته جالب این داستان برای ما و مردم‌ بافق این بود که فرماندار پاسخگوی بافق نیز از جواب دادن یا شفاف سازی این امر مهم و حیاتی طفره رفت و از یک #فرماندارغیربومی بیش از این نیز توقعی نیست و سوالمان با علامت سوالی بزرگتر همچنان بی جواب مانده است.

روسای #غیربومی ادارات محیط زیست و منابع طبیعی بافق، فرماندار #غیربومی بافق و مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان نیز در زمینه تحریفها پاسخگو نیستند.

موضوع را برای بار پنجم از استاندار مطالبه می کنیم؛ قاعدتا هیچ حکمران خوبی نباید از جواب دادن طفره رود؛ همانطور که در نقشه های قدیمی بدون هیچگونه ابهام و بدور از #سیاسیبازیهایاسمیوخطی کاملا مشخص است #کویردرانجیربافق و نه کویر د ر ه انجیر که برخی مواقع تحریف و جعل می شود و تاکنون با آن برخوردی نیز صورت نگرفته تمام و کمال در محدوده جغرافیایی شهرستان بافق قرار دارد.‌
اما پس از جعل و تحریف بزرگ، تخلفات بیشمار و قانون گریزی محرز و در نهایت غصب قسمتهای وسیعی از شهرستانهای بافق و بهاباد به طمع سرزمین و معادن بزرگی که همگی تضعیع حقوق مردم دو شهرستان بافق و بهاباد محسوب می شود، بخش کوچکی از کویر در انجیر بافق در نقشه های تحریف شده اردکان قرار گرفت و جالبتر اینکه اسمش نیز به کویر د ر ه انجیر تغییر یافت.
پس از طی مسیری طولانی از روسای ادارات مربوطه بافق، فرماندار شهرستان و مدیران کل استان و عدم پاسخگویی به این سوال، مردم که از این اتفاقات انگشت به دهان مانده اند برای دست یابی به جوابشان به شما متمسک شده اند و در سایه اعتقاد به شاخصه های یک حکمرانی خوب توقع جوابی درخور دارند؛ کویر #در
انجیربافق چرا و به کدام دلیل برخی مواقع کویر د ر ه انجیر اردکان نامیده می شود و چرا تاکنون در برابر این تحریف موضعی نگرفته اید؟ پناهگاه حیات وحش د ر ه انجیر چه ارتباطی به کویر در انجیر بافق دارد؟ محدوده این پناهگاه حیات وحش دقیقا از کجا تا کجاست؟ نمی شود که یک محدوده یکبار به اسم #درانجیر باشد و دیگر بار به اسم د ر ه انجیر، نمی شود که یکبار به اسم بافق باشد و دیگر بار به اسم اردکان؛ عدم پاسخگویی و شفاف سازی مسئولان امر نسبت به این موضوع چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *