- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

هشدار‌های پلیس در ناکام گذاشتن جیب بر‌ها

به گزارش عصر بافق ؛ سرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: شهروندان از نشان دادن موجودي داخل كيف يا جيب خود، خصوصا پول نقد در مکان های عمومي خودداري كنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید وجوه نقد خود را درقسمت هاي پنهان كيف قرار دهند تصریح کرد: از كيف هاي كمري يا كيف هاي زيب دار براي حمل پول استفاده كنيد.

معاون اجتماعی پلیس یزد ادامه داد: تمام پول خود را دريک جيب يا يك قسمت از كيف دستي قرار ندهيد و براي خريد، سعي كنيد ازحمل پول نقد خودداري كنيد وحتي الامكان از كارت هاي عابر بانك استفاده كنيد.

مزیدی افزود: زماني كه از بانك يا ساير مراكز مالي پول زيادي دريافت مي كنيد موارد ايمني را رعايت كنيد.

او با بیان اینکه در دعوا و درگيري ها، مواظب كيف و جيب هاي خود باشيد گفت: حتي الامكان سعي كنيد در مواقعی که مبلغ زیادی با خود به همراه دارید از وسايل نقليه شلوغ، مانند اتوبوس استفاده نكنيد.

معاون اجتماعی پلیس یزد تصریح کرد: پول خود را درانظار عمومي نشماريد و تا حد امكان پول خود را در قسمتي از كيف يا درون جيبي قرار دهيد كه سارقان نتوانند به راحتي به آن دسترسي پيدا كنند.

مزیدی بیان داشت : در اماكن مذهبي بهتر است خانم ها كيف خود را زير چادر نگه دارند و در محل هاي شلوغ نیز به جاي گرفتن بند كيف، آن را طوري در دست بگيريد كه كسي نتواند بدون اينكه متوجه شويد،ازدرون آن چيزي بردارد.

وی گفت: هنگام سوار شدن به اتوبوس و ميني بوس، بليت، كارت يا پول خود را از قبل آماده كنيد تا مجبور به خارج كردن محتويات جيب خود در ميان ازدحام جمعيت نشويد.

این مقام مسوول در پایان افزود: چنانچه احساس مي كنيد افرادي به صورت غيرعادي نزدیک به شما نشسته يا ايستاده اند، يا شما را هل مي دهند يا تنه ميزنند، هوشيارتر باشيد و بيشترمراقب كيف ومحتويات جيبتان باشيد.