به گزارش عصر بافق ؛ سید علی نوری زاده از اتخاذ تمهیدات لازم جهت ساماندهی روان آب ها و سیلابهای احتمالی از جمله ساماندهی سه مسیل قدیمی شهر خبر داد .
وی در این رابطه افزود: رودخانه اتفاقی معروف به میان ده در بلوار شهدا تا بلوار باقرآباد ، رودخانه معروف به کرو و نیز مسیر روان آب بلوار مهدیه – کشاورز از جمله مهمترین مسیرهای دفع روان آب هاست که در حال ساماندهی می باشد.
شهردار بافق در ادامه با اشاره به مسطح بودن شهر بافق و کم بودن شیب طولی در معابر شهری تصریح کرد: به منظور مرتفع نمودن این مشکل در ادامه حفر چاههای جذبی در سالهای گذشته بیش از ۲۰۰ حلقا چاه جذبی جدید در حال حفاری می باشد.
نوروز زاده ادامه داد: با حفر چاه‌های مذکور از تجمع روان آب‌ها ناشی از بارندگی در شهر بافق جلوگیری می‌شود.
وی همچنین ایجاد سه ایستگاه پمپاژ را در شهر یادآور شد و بیان کرد: با بهره‌گیری از این ایستگاه‌ها، مکش سیلاب و هدایت آب‌های ناشی از ریزش باران به مسیرهای مشخص انجام می‌شود.
شهردار بافق، حفر کانال، لایروبی و بهسازی جوی و نهرها و بازگشایی مسیرهای حرکت آب در سطح شهر به‌منظور سرعت بخشی به خروج سیلاب و تهیه و آماده‌سازی کیسه‌های پر از شن برای جلوگیری از ورود روان آب‌ها به محل سکونت و کسب ‌و کار شهروندان در مواقع بحرانی را از دیگر اقدامات انجام‌شده در قالب این طرح عنوان کرد.
نوروززاده خاطرنشان کرد: به همین منظور تجهیزات لازم خریداری‌شده و با ساماندهی انبار حوادث، نیروهای شهرداری برای مقابله با وقوع سیل، خطر جاری شدن روان آب و جلوگیری از خسارت به شهروندان آمادگی کامل دارند .
وی لایروبی حوضچه‌های شهری، احداث حوضچه جدید، تعمیر پمپ‌ها مکنده و کف کش آب و آماده‌سازی آن‌ها برای مواقع ضروری، تهیه و تأمین ملزومات مقابله با وقوع حوادث سیل و برگزاری مانور آموزشی کارکنان ستاد بحران را از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری به‌منظور کاهش خسارات سیل به شهروندان برشمرد.
شهردار بافق با بیان اینکه پایان سال ۹۷ و ابتدای سال جاری با ریزش باران های سیل آسا شهر بافق هم مانند سایر شهرها در برخی نقاط با آب گرفتگی روبرو بود افزود: این آب گرفتگی ها با تلاش شبانه روزی کارکنان خدمات شهری شهرداری موانع برطرف شد و هیچگونه خسارات جانی و مالی در پی نداشت.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *