طرح احداث بندخاکی جاده دی ۱۹ معروف به رودخانه چادرتغون به حجم ۴۵۰ هزارمترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان اجرا می شود.

به گزارش عصر بافق ؛ محمد زاده رحمانی، فرماندار بافق در حاشیه بازدید از طرح بندخاکی دی ۱۹  این شهرستان با بیان اینکه حدود هفت بندخاکی در نقاط مختلف شهرستان احداث شده است،گفت: عملیات اجرایی طرح احداث بندخاکی جاده دی ۱۹ معروف به رودخانه چادرتغون به حجم ۴۵۰ هزارمترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان از امروز  آغاز شد.

او با بیان اینکه عملیات احداث این طرح به صورت مشارکتی انجام می شود، افزود: با بهره برداری از این پروژه می توان حجم قابل توجهی از رواناب‌های منطقه بیشه را ذخیره کرد.

زاده رحمانی ادامه داد:همچنین این بندخاکی از ورود سیل به روستا‌های حسن آباد، باقرآباد، جاده بافق، ساغند و پهنه معدنی پایین دست جلوگیری می‌کند.

کمال کریمی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق نیز درحاشیه بازدید از این بندخاکی اظهارداشت: این بندخاکی که معروف به رودخانه چادر تغون فصلی شهرستان بافق است، با مشارکت سنگ آهن مرکزی، منابع طبیعی و فرمانداری اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود، تصریح کرد: فاز اول این بندخاکی در سه ماه آینده به اتمام می‌رسد و فاز دوم عملیات اجرایی آن نیز بلافاصله آغاز می‌شود.

کریمی اعتبار این پروژه را ۸۰۰ میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد:این بندخاکی ۴۵۰ هزار مترمکعب حجم آب گیری دارد که پیک سیل را می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :
  1. رضا بافقی

    سلام. ضمن خسته نباشید به مسئولین محترم سوالی برایم پیش آمده؟
    طبق گفته فرماندار بافق مبلغ در نظرگرفته شده برای اجرای این طرح 800 میلیون تومان است لطفا مشخص شود سهم مالی دولت ( فرمانداری. منابع طبیعی و..) دراین پروژه چقدر است. سنگ آهن مرکزی در این بین چه نقشی دارد؟ سهم آورده سنگ آهن چقدر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *