شهروند بافقی : هلال احمر و آتشنشانی در محل حادثه حاضر نشدند و مجبور شدیم پس از سه ساعت و نیم خودمان جنازه را از چاه بیرون آوریم ! چاه مذکور هیچ گونه حفاظی نداشت !
به گزارش عصر بافق : چندی پیش خبر فوت نوجوان ۱۴ ساله بر اثر سقوط به چاه در منطقه سبزدشت بافق در برخی از سایت ها منتشر شد.
یکی از اقوام نزدیک این نوجوان که نخواست نامش فاش شود در تماس تلفنی با خبرنگار ما گفت : که چاه مذکور که در منطقه موری آباد سبزدشت واقع شده است هیچ گونه حفاظ و علامتی ندارد و همسطح زمین است.
وی ادامه داد: ۱۲ حلقه چاه خشک شده در آن منطقه است که هیچ گونه حفاظ و علامتی ندارد.
شهروند بافقی بیان داشت : پس از تماس با کلانتری و اورژانس آن ها بلافاصله آمدند اما هلال احمر سه چاهون و آتشنشانی نیامدند .
وی افزود : با آتشنشانی تماس گرفتیم گفتند ماشین فرستادند اما نیامد! مسوول شیفت پایگاه سه چاهون هلال احمر هم گفت: ما نمیاییم دیگر تماس نگیرید !
این شهروند ادامه داد : در نهایت خودمان مقنی آوردیم و جنازه بچه را بعد از سه ساعت و نیم از چاه بیرون آوردیم ! من پرستارم در ریه متوفی خاک بوده این بچه حدود یکساعت زنده بوده است.
وی تصریح کرد : چه کسی مسوول چاه است ؟!
این اتفاق دوباره تکرار می شود و مادری داغدار می شود و ما مسوولیم که چرا پیگیری نکردیم تا این اتفاق دیگر تکرار نشود ! از هلال احمر به دلیل عدم حضور و جهادکشاوری به خاطر عدم حفاظ چاه ها شکایت کردیم اما رسانه ای شود تا دیگر همچین اتفاقاتی تکرار نشود !

پس از این گفت و گو خبرنگار ما به سراغ مسوولین مربوطه رفت تا از چند و چون ماجرا بپرسد.

برای این مصدوم نمیشد کاری کرد اما پیگیری کنند تا این اتفاق تکرار نشود !

دکتر آیت الله ای پزشک قانونی شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار ما علت مرگ را خونریزی احشای داخلی و ضربه مغزی در اثر سقوط از ارتفاع بیان کرد و افزود : تکذیب میکنم خاک در ریه نبوده است.
وی افزود :راکب بلافاصله فوت نکرده لکن از نظر من خیلی نمی شد برای این نوجوان کاری کرد البته فردی که مسوول این کار است باید سریع تیم خود را اعزام کند و وظیفه خود را انجام دهد و باید پیگیری کنند تا در آینده اتفاق تکرار نشود .
اما در خصوص این مورد محل حادثه از بافق فاصله داشته و طول می کشد تا مصدوم را از چاه بیرون آورند و به بیمارستان برسد و دوباره با این شرایط اعزام یزد شود و خیلی نمیشد کاری کرد.

مردم عادی برای نجات مصدوم به هیچ عنوان وارد چاه نشوند!

رییس فوریت های پزشکی شهرستان بافق نیز گفت : قاعدتا وظیفه آتشنشانی است که فرد را از چاه بیرون آورد با شهرداری هماهنگ شد اما چون آتشنشانی سنگ آهن نزدیکتر بود از آنجا فرستاده شد.
سعید ملک زاده بیان داشت : دیر اطلاع رسانی ، هماهنگ کردن و مسیر طولانی و سنگینی ماشین علت دیر رسیدنِ آتشنشانی بود که البته زمانی که آتشنشانی به شیطور رسید اطلاع دادند که جنازه را بیرون آوردند‌.
وی با بیان اینکه افراد ما تجهیزات و تخصص لازم را برای ورود به چاه نداشتند افزود : در چنین مواقعی مردم و افراد غیرمتخصص به هیچ عنوان وارد چاه نشوند تا تعداد تلفات بیشتر نشود.

وظیفه بیرون آوردن مصدوم از چاه بر عهده آتشنشانی است نه جمعیت هلال احمر !

رییس هلال احمر شهرستان بافق نیز به عصر بافق گفت : جمعیت هلال احمر وظیفه نجات دادن فردی که در چاه سقوط کرده را ندارد چرا که تجهیزات و تخصص آن را ندارد و چنین مواردی در حیطه وظایف آتشنشانی است .
محمدرضا فتاحی ادامه داد: ساعت ۹ شب تماس گرفتند و من گفتم ما تجهیزات و تخصص این کار را نداریم و با آتشنشانی تماس بگیرید علی رغم این موضوع با ماشین اداره به همراه آتشنشانی به سمت محل حادثه رفتیم که حدود ده کیلومتری محل حادثه اطلاع دادند که جنازه را از چاه بیرون آوردند.

مسوولیت این چاه ها بر عهده جهاد کشاورزی نیست !

علیزاده کارشناس آب و خاک جهاد کشاورزی نیز عنوان کرد: مسوولیت این چاه ها بر عهده جهاد کشاورزی نیست و تنها کارکرد آن با جهاد است آب دهی و سایر موارد با مردم است همچنین حفاظت آن نیز بر عهده پیمانکار است.

عصر بافق : از یک طرف (به گفته تماس گیرنده) ۱۲ حلقه چاه بدون هیچ گونه حفاظ و تابلویی در موری آباد (حتی بیابان ) رها شده است از طرفی باید گفت چرا آتشنشانی موری آباد پس از سه سال یک نیروی متخصص جذب نمی کند تا در چنین موقعی احتیاجی به اعزام از بافق نباشد! اما اینکه سه ساعت و نیم طول کشیده و هیچ نیروی متخصصی نرسیده و در نهایت مردم عادی دست به کار شده اند دیگر نور علی نور است…
به هرحال بهتر است از کنار چنین مسائلی به سادگی عبور نکرد و از وقوع چنین حوادث ناخوشایندی پیشگیری شود تا خانواده دیگری داغدار نشوند.

خبر: الناز خالقدادی

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *