- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

هیچ صدایی بالاتر از سکوت نیست!

اول تا هشتم مهرماه هر سال بعنوان هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است،این هفته مصادف با آخر سپتامبر ،گرامیداشت سالروز “دکتر شرایر “
است ،وی اولین رییس ناشنوای فدراسیون ناشنوایان است ودانشگاه گالوت بود.
هدف از این نامگذاری ارتقای فرهنگ‌ارتباط با ناشنوایان، دانسته هایی از زبان اشاره وآگاهی سیاست مداران وهمچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با ان روبه رو هستند.
از سال ۱۹۵۷میلادی همه ساله آخر سپتامبر بعنوان هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است وبه همه کشورها اختیار داده میشود یکی از روزهای هفته مذکور را در کشور خود با نام روز جهانی ناشنوایان نامگذاری کنند.
در کشور ما نیز از سال ۱۳۸۰ که شورای فرهنگ عمومی با پیشنهاد روز ۸ مهرماه بعنوان روز جهانی ناشنوایان موافقت کرد تا کنون مراسم ها وجشن های مختلفی برگزار میگردد،هدف از این مراسم ها احقاق حقوق ناشنوایان ،شناسایی وبهبود مشکلات وموانع در زندگی روزمره ،فراهم آوردن شرایط تحصیل ،اشتغال وزندگی برابر با سایر افراد جامعه است وهمواره برابری ،حقوق بشر ،احترام به افرادفارغ از رنگ ونژاد وملیت ،جنس وسن تاکید ورزیده ودر راه تحقق این امر گام برمیدارد.

👂شعار امسال هفته جهانی ناشنوایان ؛ 《حق به کار بردن زبان اشاره برای همه 》
ضمن گرامیداشت هفته ناشنوایان وتبریک به این عزیزان
یادآور میشود در حال حاضر در شهرستان بافق
۱۰۵نفر با مشکل شنوایی مواجه هستند که از این میان ۴۵نفرناشنوای مطلق ۱۸نفر با شنوایی متوسط و۴۲نفر باشنوایی
خفیف میباشدکه تعداد ۱۵ نفر شاغل در شرکت ها وارگانها و۳۰ نفر که دارای شرایط کار هستند فاقد شغل میباشند
که لازم است مسئولین برای اشتغال این افراد نیز همت گمارند.
۸ مهرماه بهانه ای است تا به یاد افرادی باشیم که در اجتماع بی هیچ گلایه وتوقعی زندگی میکنند وبرماست که همیشه به یاد این عزیزان بوده ودر بالا بردن سطح زندگی ایشان تلاش نمائیم.

《روابط عمومی جامعه معلولین شهرستان بافق》