تأکید کرده بودید که تکلیف کارمندانی که باید در شهرستان ها باشند اما به صورت غیرقانونی در مرکز استان به سر می برند تا پایان #شهریور مشخص خواهد شد اما نشد!
سکوت بسیاری از مدیران کل از جمله میراث، ورزش و جوانان، دامپزشکی، اوقاف و… همچنان ادامه دارد حتی مدیرکل دیوان محاسبات هم عوض شد اما هیچ تغییری در این رویه #ضدقانونی ایجاد نشد!
شهری #دوست_دار_کتاب است که #قانون در آن به مسلخ #مصلحت کشانیده نشود، از این رو #یزد بیش از آن که دوست دار کتاب باشد #پایتخت_قانون_گریزی است…
✍️رضابردستانی
نوشته بودیم وضعیت کارمندان منتقل شده از شهرستان به مرکز استان به صورت #غیرقانونی معضلی عجیب و غریب است، نوشتیم برخی ادارات در شهرستان ها به دلیل حضور #ضدقانونی همین دست کارمندان عملاً کاری برای ارباب رجوع انجام نمی دهند!
نوشتیم مستنداً براساس:« تصویب نامه 231430/ت/43914ک مورخ 21/11/1388 هیأت محترم وزیران، مستخدمین دولت صرفاً در محل خدمت تعیین شده بر اساس تعهدات ارائه گردیده ـ عمدتاً محضری ـ با هر اداره ای که متعهد به آن هستند باید مشغول به کار شده و پس از صدور حکم، نسبت به ثبت اطلاعات احکام یاد شده در سامانه کارکنان نظام اداری کشور اقدام لازم صورت گیرد.»
نوشتیم:« تمدید قرارداد پیمانی کارمند منتقل شده طبق بند 19 بخشنامه 30152/90/220 مورخ 25/11/1390 معاونت راهبردی منابع انسانی ـ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور منوط به استمرار خدمت در محل انتقال یافته می باشد.»
نوشتیم: « چنانچه به هر نحو کارمند محل خدمت خود را تغییر دهد(ابلاغ داخلی و…) و برای دستگاه مربوطه محرز گردد حکم پیمانی کارمند به صورت یک طرفه باید لغو شود در ضمن با آن دستگاه و مدیر مربوطه طبق ضوابط برخود خواهد شد.»
از بین تمامی مدیران کل، 9 تیر98، مجید جوادیان زاده ضمن تأیید حضور نیروهایی که باید در شهرستان ها باشند اما در مرکز استان به سر می برند؛ مشکلات شخصی و خانوادگی را توجیهی بر این تخطی صریح از قانون عنوان کرد! اما قول داد تا پایان شهریور به این وضعیت خاتمه دهد و نداد!!!
متن جوابیه ی کوتاه و مختصر مجیدجوادیان زاده به تاریخ آن روزگار به این شرح است: «سلام. هیچ کسی دوست ندارد خودش را در زحمت و تخلف بیندازد. اما‌ واقعیت این است که شرایط خانوادگی و فردی برخی، در اواسط یا اواخر خدمتشان به گونه ای است که انتقال به شهرستان های دور برایشان بسیار سخت است. جالب این جا است که تقریباً تمام افراد انتقالی در دوران قبل از حضور اینجانب به مرکز استان آمده اند. ولی بازهم به اینگونه افراد اعلام شده که در یک بازه زمانی خود را برای بازگشت به محل اصلی خدمتشان آماده نمایند.»
در متن جوابیه ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که می تواند جوابیه ی بسیاری از مدیران کل قلمداد شود چند مسئله به خوبی مشهود است:
ـ اصل موضوع یعنی حضور کارمندانی که باید در شهرستان ها باشند اما در مراکز استان به صورت غیرقانونی به سر می برند کتمان ناپذیر است.
ـ این موضوع ریشه در ادوار مختلف دارد و منحصر به یک دوره ی خاص نمی شود!
ـ حضور غیرقانونی کارمندان شهرستان ها در مراکز استان یک دلیل بیشتر ندارد و آن سهل انگاری و وظیفه ناشناسی دستگاه های نظارتی و نیز مدیران کل است هرچند در برخی جا به جایی ها شخص مدیر کل دخالت داشته است.
ـ مسائلی چون مشکلات شخصی، مشکلات خانوادگی، گواهی پزشکی و غیره نمی تواند توجیه مناسبی بر این تخطی آشکار از قانون باشد
ـ این مسئله بدون دخالت مؤثر دستگاه های نظارتی و نیز مدیران کل دستگاه ها عملاً حل ناشدنی است.
پ.ن1: به زودی ابعادی دیگر از این رفتار ضدقانونی را به مستندات و مصادیق عنوان خواهم کرد شاید برای برخی هشداری باشد که قانون را به سخره نگیرند!
پ.ن2: آقای مجیدجوادیان زاده، مهم تر از شهر دوست دار کتاب شدن یزد، شهر قانون شدن یزد است! هم خودتان می دانید هم همه کسانی که در این پروژه شعاری، همراه با شما به به و چه چه می کنند که این داستان ربطی به کتابخوانی و فرهنگ سازی مطالعه نداشته و صرفاً سرکاری است!
پ.ن3: از #بهزاد که خیری ندیدیم از #سهراب هم بعید است کاری بر بیاید!
رونوشت:
ـ جناب آقای #محمدعلیطالبی استاندار معزز یزد جهت استحضار ـ جناب آقای #غلامعلیدهشیری رئیس کل محترم دادگستری استان یزد جهت استحضار
ـ جناب آقای #محمدرضاحدادزاده دادستان محترم جهت استحضار
ـ جناب آقای #سهرابشکربیگی مدیر کل دیوان محاسبات استان یزد جهت استحضار ـ جناب آقای #اکبرطالبیچاهوکی بازرس محترم کل استان جهت استحضار ـ جناب آقای #محمدحسینگلشن نماینده دیوان عدالت اداری در استان یزد جهت اطلاع
ـ سرکار خانم #اکرم_فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد جهت اطلاع

برچسب ها :
  1. محمد رسول

    به این لیست ادارات جهاد و ارشاد و کار فرمانداری و … اضافه کنید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *