نام ایران همواره با شعر و ادب و فرهنگ همراه و همزاد بوده وشاعران وادیبان زیادی در این سرزمین ظهور کردند وبا اندیشه های خود تاریخ ساز شدند و مردم این مرز و بوم هماره با شعر و ادب همدم بودندو جان و دل خود را با شعر و ادب ، صفا و جلا بخشیدند و شعر در واقع در متن زندگی مردم بوده است
شعر از جمله هنرهاي بشري است که آرمان هاي انسان را در قالب نظم الفاظ متجلی می سازد . اين هنر ديرپا و کهن از عهده هر فرد و شخصي برآورده نيست بلکه موهبتي است الهي که افراد معدودي از آن برخوردار مي باشند.
در شعر ، هم زیبایی لفظی وجود دارد ، هم معنوی . و این یکی از رموز جاذبه آن است . شعر ، در ذهن مردم حجیت دارد و برای اثبات بسیاری از حرفها و ایده های خود ، شعری را از شاعری به عنوان سند می آورند . «استناد به شعر» ، موهبتی است عظیم که اهل شعر نباید از این جایگاه غافل باشند . کلام شاعران ، سند به حساب می آید و شاعران نوعی حکومت بر دلها و اندیشه ها دارند و بیشترین اسطوره های ایران زمین از شاعران هستند که نام واندیشه شان به جاودانگی رسیده و درگذر زمان به فراموشی سپرده نشدند.
امروزه جامعه به شعر وادبیات نیاز دارد و قشر عظیمی از جوانان ، ذوق شعری دارند . و این ، راهی برای ورود به دنیای ذهن و زندگی و فکر و احساس آنان است و می توان باحرکت در این بستر ، آنان را با جلوه های زیباتر زندگی وآرمانهای پاک و دنیای معنویت آشنا ساخت واز این ظرفیت حداکثر استفاده را برد تا بتوان در آینده از این سرمایه انسانی در تعالی جامعه بهره برداری کنیم.
از طرف دیگرما برای ایجاد آرامش در جامعه بیش از هر زمان دیگر به روح لطیف شعر و شاعر نیاز داریم، شعر در حقیقت یک رسانه نیرومند است که بیان حال خود برای نسل های بعدی است.
دکتر حسین ارجمند

برچسب ها :
  1. رنجبر بافقی

    درود
    عالی،خلاصه و معفید بود فقط کاش این مطلب را برای بهاره رهنما قبل از چاپ کتاب شعرش فرستاده بودن .

  2. رنجبر بافقی

    درود
    عالی،خلاصه و مفید بود فقط کاش این مطلب را برای بهاره رهنما قبل از چاپ کتاب شعرش فرستاده بودن .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *