- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

آخرین میخ بر تابوت عدالت انتخاباتی در استان یزد توسط مجلسیها / تابش پنجناتور، محصول بی عدالتی بزرگ انتخاباتی استان یزد

نوشته “اردکان بدون #تابش یعنی حرکت استان یزد به سوی عدالت انتخاباتی” #رضا_بردستانی خبرنگار آفتاب یزد داغ دلمان را تازه کرد تا به یاد آوریم که چند سال زمانی که محمد رضا #صباغیان بر سر قبر تغییر #حوزه_های_انتخابیه شیون و زاری می کرد و امور مهم دیگری از شهرستان که سالها آرزوی پیگیری بافقیها توسط یک نماینده بومی را با خود یدک می کشید را به نوعی تعطیل کرده بود نمی دانست در آن مرده ای نیست.
تابش پنجناتور، محصول بی عدالتی بزرگ انتخاباتی در استان یزد است که منشا اصلی آن را باید در همان مجلسی جستجو کرد که قرار است قانون گذاری و نظارت کند و دنیای بهتری برای ما بسازد، بی عدالتی بزرگی که بوی گفتگوی تمدنها می دهد و چنان شکاف بزرگی در استان ایجاد کرد که اکنون سالهاست کسی را یارای درز گرفتن آن نیست و با عدم رای دوباره مجلسیهای مسبب اصلی این بی عدالتی و به احتمال زیاد امثال همین انحصارطلبان دو رو به تغییر و اصلاح هر چند ناقص آن، می رود تا حداقل ده سال دیگر طعم تلخ این بی عدالتی بزرگ را از یک جریان ورشکسته ای که با بلند پروازی داعیه کشور داری را نیز در سر دارد به یک استان و مردمان نجیبش بچشاند.
بنا به نوشته یاد شده در ابتدای متن گیریم که تابش در دوره هفتم که در انتخابات مجلس شرکت می کند رای نیاورده و از ورود به مجلس شورای اسلامی باز بماند آیا با باز ماندن وی از مجلس حوزه های انتخابیه به شدت ناعادلانه استان اصلاح می شود؟ آیا ۵ شهرستان به یکباره با یک شهرستان با هم برابر خواهند شد؟ آیا مرکز استان ۶۰۰ هزار نفری با یک شهرستان ۱۰۰ هزار نفری برابر خواهند شد؟ اگر از همین حالا فرض بگیریم که هر شهرستان دارای یک نماینده مستقل شود سالهای گذشته را بر مردمان بی پناه استان و شهرستانهای محروم چه کسی جبران خواهد کرد؟!
شورای سردبیری عصر بافق