⏪7 دلیل برای پایان دوران 20 ساله حضور «محمدرضاتابش» در مجلس
آیا استان یزد و اردکانی ها از یک #اوتیسم_سیاسی_اجتماعی رهایی پیدا خواهند کرد؟!
✍️رضابردستانی
درباره«تابش»بسیارنوشته ام اما این بار هدف، پیداکردن راهی است تا استان یزد و اردکانی ها، از دام و بلای یک«اوتیسم سیاسی ـ اجتماعی»مزمن رهاشوند!
یادی از گذشته!
10بهمن1396درمطلبی با عنوان:«آقای «تابش» شک نکنید؛سکوت شما یا ناشی از ترس است یا برخاسته از جهل!!!» به 4 ویژگی اخلاقی، سیاسی و اجتماعی «تابش» اشاره شده بود:
◀️ـ خودمهم پنداری مزمن(یکی از مدیران در پیامکی نوشته بود:«خودمهم پنداری» نه تنها «تابش» را از اصل شخصیتی اش دور کرده بلکه باعث شده کارایی های او به یک مشت «شعار» و «شو» تبدیل شود!)
◀️ـ ناتوان از پاسخگویی مستدل(پیداکنید یک نشست مطبوعاتی و رسانه ای)
◀️ـ مصادره به مطلوب سیاسی
◀️ـ مغالطه رفتاری(شعاراصلاح طلبی و رفتاراصولگرایی؛ مغالطه از این واضح تر؟!)
با دانستن این پیشینه می توان به همه رفتارهای شدیدا«شوآفی»نماینده اردکان واقف شد و پذیرفت که او اساساً برای «دیده شدن» به دنیا آمده است و نه «اثرگذاری مثبت»!
👈🏿7 دلیل برای پایان دوران 20 ساله حضور محمدرضا تابش در مجلس:
1️⃣شباهت حرف و عمل!
«تابش» یکی از امضاء کنندگان طرح«ممنوعیت نمایندگی بیش از سه دوره»است، طرحی که بر اساس آن34نماینده از جمله«تابش»را از بودن در مجلس یازدهم منع می کند«تابش»در تأیید این ممنوعیت گفته بود:«این پیشنهاد باعث می‌شود كه به جوانان در عرصه های قانونگذاری و قوه مقننه، فرصت داده شود.»
2️⃣ چرخش قدرت در میان نخبگان
حوالی فروردین1392مطلبی منتشر شده بود با عنوان«6 دلیل خاتمی برای نیامدن» که از جمله آن 6 دلیل یکی این بود:«چرخش قدرت در میان نخبگان»، این اصلی ترین شعار خاتمی و اصلاح طلبان بود. حال باید دید«تابش»بعد20سال بالاخره اجازه حضور و بروز نخبگان راصادرخواهد کرد؟
3️⃣شرط بندی روی مهره برنده!
«تابش»قهرمان حضوردرمسابقاتی است که از پیش نتیجه اش را بداند! او نه اهل ریسک است نه اساساً می داند ریسک چیست. حضور در انتخابات اسفند98سرتاپا ریسک است چون نه تنها نتیجه اش معلوم نیست که اتفاقات پیش و پس از این انتخابات نیز گنگ و مبهم است
4️⃣خواهرزاده خاتمی بودن کافی نیست!
حضور«تابش»در عرصه سیاست با«1313»معروف شروع شد. ماحصل5حضور«تابش»در انتخابات مجلس«21073»رأی برای مجلس ششم،«14858»رأی برای مجلس هفتم،«14362»برای مجلس هشتم،«25945»برای مجلس نهم و«25571»رأی برای مجلس دهم. وی طی این5دوره در مجموع«101809» رأی ـ به طور متوسط20362رأی ـ برای حضور در مجلس اخذ کرده آن هم در دورانی که یک/دهم منتقدینی که این روزها از«تابش»هزاران سؤال بی جواب دارند، حضور نداشته اند و این یعنی چه بسا آن«1313»معروف«تَکرار»شود!
5️⃣پایان دوران انحصارطلبی!
نگاه«تابش»نگاهی، انحصارطلبانه، همه جانبه نگر و اردکان محور است. «تابش»به این نگاه می گوید نگاه توسعه محور اما منتقدین وی می گویند«تخریب» هست و نیست استان یزد و شهرستان اردکان! تا پیش از این کفه ترازو به نفع تابش بود اما وضعیت اجتماعی، اسفناک بودن مسائل زیست محیطی، بی آبی، بدعهدی،ناکارآمدی مدیران تحت حمایت«تابش» و چادرملو باعث شده تا این کفه، کم کم به نفع مخالفان و منتقدان جدی و سرسخت«تابش»ـ حتی در اردکان ـ متمایل شود. چادرملو به تنهایی کافی است تا«تابش»را برای همیشه از عرصه سیاسی اردکان حذف کند آن هم چادرملو که روزگاری از افتخارات«تابش»محسوب می شد و این روزها یکی از بزرگترین نقاط ضعف او!
6️⃣ چرخش ذائقه سیاسی اردکانی ها محسوس است
چرخش سیاسی محسوس در اردکان. اردکان که روزگاری از اصلی ترین پایگاه های اصلاح طلبی محسوب می شد به لطف حضور طولانی مدت«تابش»و رفتارهای انحصارطلبانه وی و همفکران و مدیران تحت حمایت وی، کم کم در حال پوست اندازی و چرخشی محسوس است. این روزها اگر نخواهیم قدرت گرفتن اصولگرایان اردکانی را جدی بگیریم باید ضعیف شدن اصلاح طلبان اردکانی را بپذیریم! این نه از ثمرات حضور20ساله«تابش»در رأس هرم قدرت که نتیجه طبیعی حضورهای طولانی مدت در همه اضلاع قدرت است! نفسِ حضورهای طولانی به خودی خود، دل زدگی و تنفر ایجاد می کند.
7️⃣ردصلاحیت احتمالی!
ردصلاحیت احتمالی! برای دلیل هفتم هیچ سند و مدرکی ندارم و تنها یک حدس است. تصمیم شورای نگهبان برای مجلس یازدهم، کنارگذاشتن تمام چهره هایی است که حوالی آن ها ابهاماتی وجود داشته باشدکه برخی از این ابهامات، حوالی«تابش»نیز وجود دارد.
⭕️پ.ن: اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. مبتلایان به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی و نیز تعاملات اجتماعی مشکل دارند

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *