دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق : تخلفات با جرایم فرق می کند باید جرمی صورت بگیرد تا مدعی العموم ورود کند.
به گزارش خبرنگار عصر بافق؛ چمران بهارلویی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان گفت : ماهانه به طور میانگین  ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرونده در دادسرا تشکیل می شود و توهین و تهدید بیشترین جرم ارتکابی از سوی افراد است پس از آن اختلاف خانوادگی، سرقت و … سایر پرونده ها را تشکیل می دهد.
وی تصریح کرد : در اینجا صرفا به جرایم رسیدگی نمی‌شود بلکه در راستای پیشگیری از جرم نیز قدم برمی داریم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق در پاسخ به این سوال که مدعی العموم در چه مواردی ورود می کند عنوان داشت : در برخی جرایم به محض اعلام و بدون حضور شاکی خصوصی دادستان به خاطر جنبه عمومی ورود می کند مانند جرایم غیر قابل گذشت و یا حقوق عامه مردم .
بهارلویی در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه که آیا در خصوص تخلفات صورت گرفته در مورد مرزها، خصوصی سازی معادن و تامین خوراک به عنوان مدعی‌العموم ورود کرده اند یا خیر بیان داشت: تخلفات با جرایم فرق می کند تخلف در کمیسیون خود بررسی می شود یا به عنوان مثال در قراردادهای کار بررسی می شود ؛ خصوصی سازی نیز یقینا یا قرارداد دارد یا پروسه خاص خود را طی کرده است.
وی ادامه داد: برای ورود مدعی العموم باید جرمی صورت بگیرد و اعلام شود در این صورت قطعاً ورود می کنیم  که البته این موضوع به مدارک احتیاج دارد همچنین اگر موضوع حقوقی باشد دادستان ورود نمی‌کند مگر اینکه تضییع اموال عمومی باشد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق در خصوص اختلاس یکی از کارمندان بانک ملت بافق گفت: پرونده اختلاس بانک با مبلغ بیست و پنج میلیارد ریال در حال بررسی است و پروسه تحقیقات صورت گرفته اگر بحث بیت‌المال باشد مسترد می شود و فرصت برای مسترد داده می شود.
بهارلویی در پایان خاطرنشان کرد :طبق اصل ۲۴ قانون اساسی رسانه ها در بیان مطالب آزادند مگر اینکه مخل مبانی و قوانین باشد‌.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *