به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق آیین اختتامیه اولین جشنواره تئاتر نخل و آفتاب با حضور معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد,اعضای شورای شهر ,مدیر عامل شرکت سنگ آهن, شهردار. رییس اداره ارشاد, اعضای انجمن نمایش استان , هنرمندان وعلاقه‌مندان به تئاتر در سالن وحشی بافقی اداره ارشاد برگزار گردید.
محمود دهقان هراتی معاون هنری اداره کل در این مراسم با تقدیر از ستاد اجرایی جشنواره ابراز داشت پیشرفت یک جامعه در گرو فناوری های جدید نیست بلکه پیشرفت جامعه مرهون ارتقای فرهنگ و توسعه اجتماعی است.
وی افزود مهم ترین ویژگی‌ هنرهای نمایشی مردمی بودن آن است وتئاتر آیینه تمام نمای جامعه است و برگزاری جشنواره ها علاوه بر ایجاد حس رقابت سالم وسازنده, شور ونشاط را در جامعه ایجادمی کند.
درابتدا حسین ارجمند رییس اداره فرهنگ و ارشاد با تشکر از زحمات گروههای نمایشی و هنرمندان عنوان کرد این جشنواره همانند نهالی است که برای بارورشدن نیاز به مراقبت دارد و یک اتفاق خوب محسوب می شودکه در شهرستان رقم خورد.
وی افزود مهم ترین هدف جشنواره ارتقای هنر تئاتر در شهرستان وایجاد روحیه تعامل وهمکاری بین هنرمندان است چون ذات تئاتر همدلی است.
دبیر اولین جشنواره تئاتر شهرستان بافق با اشاره به آثار راه یافته به جشنواره افزود :12 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که از بین آن ها 7 اثرمنتخب به جشنواره راه یافت.
در پایان مراسم ضمن تجلیل از پیشکسوت تئاتر شهرستان سید کاظم عباسزاده به پاس چهار دهه تلاش صادقانه در عرصه هنرهای نمایشی برگزیدگان جشنواره با نظر هیئت داوران به شرح ذیل اعلام گردید
بنا به نظر هیئت داوران اولین جشنواره تئاتر از بازیگر خردسال حدیث اسکندری به جهت حضور در نمایش هپروت یک مرد تنها در جاده مه آلود  با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیر شد.

تقدیر ویژه از روح الله ناظمی به جهت نویسندگی متن نمایش فانوس به دلیل پرداختن به مسائل روز و واکاوی آسیب های اجتماعی با زبان نمایش با اهدای لوح تقدیر و هدیه غیر نقدی

در بخش طراحی صحنه هیئت داوران با در نظر گرفتن کارهای اجرا شده مقام سوم این بخش را به علی صمصامی برای نمایش پیش از شماره آخر با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیم داشت.
علی محمد فلاح نیز موفق به کسب مقام دوم این بخش برای نمایش سندباد نامه به روایت شبانه های شهرزاد با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

هیئت داوران در بخشی طراحی لباس،دکور،گریم و موسیقی هیچ انتخابی نداشت.

بهترین بازیگر زن،هیئت داوران مقام اول این بخش را به خدیجه خلیلی برای نمایش پیش از شمارش آخر،مقام دوم نفیسه حیدری نژاد از نمایش سندباد نامه به روایت شبانه های شهرزاد و مقام سوم را به نگار فخار و نگار طالعی از نمایش سندباد نامه به روایت شبانه های شهرزاد با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیم کرد.

در بخش بهترین بازیگر مرد، مقام سوم این بخش مشترک به مهدی درویش از نمایش سندباد نامه به روایت شبانه های شهرزاد و علی طالعی از نمایش لوطیان مرد رند با اهدای تقدیر و هدیه نقدی داده شود. مقام دوم نیز بصورت مشترک به علی محمد فلاح برای نمایش با دهانی پر از سیب و روح الله ناظمی برای نمایش فانوس با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی داده شد. هیئت داوران برای مقام اول این بخش انتخابی نداشت.

در بخش بهترین کارگردان،هیئت داوران برای مقام اول کارگردانی هیچ انتخابی نداشت اما علی صمصامی کارگردان نمایش پیش از شماره آخر مقام دوم و علی محمد فلاح کارگردان نمایش سندباد نامه به روایت شبانه های شهرزاد حائز مقام سوم شد که با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از آنان تقدیر شد.

هیئت داوران از روح الله ناظمی برای متن نمایش فانوس تقدیر ویژه به عمل آورد.

هیئت داوران همچنین از میان کارهای اجرا شده دو متن نمایش پیش از شماره آخر به کارگردانی علی صمصامی و سندباد نامه به روایت شبانه های شهرزاد به کارگردانی علی محمد فلاح را به بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی بدون اولویت بندی معرفی می کند.

گفتنی است؛ محمد رضا ابوالحسنی،محمد رضا امیرخانی و محمد محمد سیفی به عنوان داوران جشنواره از استان حضور داشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *