وقتی به مطالب و تحلیل های اکثر گروه های بافقی نگاه میکنی، غالب موضوعات در رابطه با عقب ماندگی های شهر نسبت به سایر شهرستان ها علیرغم وجود منابع عالی، ناعدالتی و ظلم های انجام شده در حق شهر می باشد و همشهریان نکات و نظرات ارزنده خود را بیان و مسئولین را نقد به کم کاری و یا سیاسی کاری و … می کنند.
اما هرگز به دلایل این عقب ماندگی ها و ناعدالتی ورود نمی کنند و فقط مثل کسی می مانند که هر روز با فوت عزیزی فقط برایش گریه و ناله می کنند و اصلا توجهی به دلیل فوت عزیزانشان برای جلوگیری از آن نمی کنند تا برای همیشه از این ناله ها خلاص شوند.
به نظرم در چند سال گذشته بسیار از مواردی که تاکنون در حق بافق اجحاف شده و بایستی اجرا میشده و نشده، صحبت به میان آمده و به ریز بیان شده و همگان حتی نوجوان شهر هم اکنون کاملا مطلع از این موارد می باشند اما چرا بحث و تحلیلی برای روشن شدن ریشه های این ناعدالتی ها و عقب ماندگی ها نمی شود؟؟؟
به نظر حقیر یکی از عمده ترین دلایل این عقب ماندگی ها نسبت به دیگر شهرها، توسعه نیافتن و یا کم توجهی به رشد منابع غنی انسانی این شهر می باشد.
شاید کم کاری و نتیجه نداشتن سیستم آموزشی شهرستان دلیل این امر بوده و یا کم توجهی و عدم به کارگیری نیروی انسانی توانمند در امور جاری شهر توسط مسئولین وقت بوده است.
اما ای کاش به این مورد دقت بیشتری شود. پیشنهاد می کنم چند روزی به جای پرداختن به اتفاقات معدنی و صنعتی شهرستان که می تواند نتیجه و میوه مورد ذکر شده باشد، آمار و اطلاعات و نتایج چندین سال اخیر و امسال سیستم آموزش شهرستان علی الخصوص نتایج کنکوری های امسال به صورت شفاف بیان و تحلیل شود.

موفق و سربلند باشید؛ احسان فتوحی بافقی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *