حلقه ای از #چرخه_فولاد که می توانست ضمن ایجاد #اشتغال در شهرستان و استان و حل مشکل خریدار برای محصول کارخانه #آگلومراسیون شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق، این شرکت را در شرایط مساعد مالی با ایجاد ارزش افزوده فراوان قرار دهد، احداث یک واحد #فولاد کوره بلند بود که با شراکت شرکت شهداب و سنگ آهن در حال انجام بود.
اما با آمدن وزیر صمت به بافق در گذشته که نمی دانیم این آمدن چه خیری را برای شهرستان در بر داشت گفته شد که وزیر با تاسیس کوره بلند به علت تکنولوژی قدیمی و همچنین نبود خوراک مخالفت کرده است، اما کسی نگفت که با تعطیلی این واحد چه بلایی قرار است بر سر کارخانه آگلومره ای که تاسیس شده بیاید، چرا که حمل آگلومره معمولا مرسوم ‌نبوده و به همین دلیل کارخانه آگلومراسیون سنگ آهن بافق این روزها شرایط بدی را تجربه می کند، اصفهان هم که بعد از چند سال قرارداد خریدی بسته هر روز بهانه ای دارد تا چرخ این کارخانه به درستی نچرخد.
موضوع مهمتر اینکه قرارداد شرکت شهداب و سنگ آهن به چه شکلی تنظیم شده بود که با صحبت وزیر همه چیز تمام شد؟! چرا تکنولوژی این فولاد عوض نشد تا شرکت شهداب که سالها از کنار سنگ آهن مرکزی به یکی از شرکتهای بزرگ معدنی تبدیل شده سرمایه گذاریش نیز در کنار همین معدن باشد؟! متاسفانه شهداب با همان مخالفت وزیر کلا سرمایه گذاری در بافق را بیخیال شده و در کمال تعجب و ناباوری در مقابل چشمان حیران بافقیها جهت تاسیس کارخانه جوار معدنی کنسانتره و فولاد به اردکان کوچ می کند.
به یکباره مشکل نبود خوراک برای کنسانتره و فولاد شهداب که قرار است در اردکان تاسیس شود حل شده و ما بافقیها با چشمان پر از حسرت منتظر می مانیم تا ببینیم که قرار است خوراک این کارخانه ها از کدام محل تامین شود؟!
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *