- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

زندگی نامه تنها شهید خبرنگار شهرستان بافق

«عباس کلانتری» در سال 1338 در شهرستان بافق متولد شد. وی  پس از گذراندن دوره دبستان در زادگاه خود جهت ادامه تحصیل به شهرستان بافق عزیمت و دوره راهنمایی و حتی دوره متوسطه را با موفقیت به اتمام رساند.

سال‌های آخر دبیرستان شهید مصادف شد با ایام اوج‌گیری نهضت مردم مسلمان ایران که در آن زمان او نیز پابه پای دیگر هموطنان و همکلاسی‌های خود با شرکت فعال در راهپیمایی‌ها و پخش اعلامیه‌های امام فعالیت های انقلابی خود را آغاز و ادامه داد.

پذیرفته شدن در یکی از رشته‌های مربوط به علوم تجربی در دانشگاه تهران فصل جدید در زندگی شهید کلانتری باز کرد و او عازم تهران شد و در آن دانشگاه به ادامه تحصیل پرداخت.

کلانتری در دوران دانشجویی خود نیز دست از مبارزه بر نداشت و با سخنرانی‌های افشاگرانه خود در روستای شادکام شهرستان بافق و یزد و حتی دانشگاه تهران پرده‌ای از جنایات رژیم طاغوت بر می‌داشت، تا این‌ که انقلاب اسلامی به پیروزی نهایی رسید.

بعد از اتمام دوره دانشجویی و فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تهران به یزد بازگشت و پس از این‌ که مدتی در سپاه به خدمت مشغول بود وارد صدا وسیمای مرکز یزد شد.

با شروع جنگ تحمیلی شعله عشق به امام و اسلام و حراست از وطن در وجودش شعله‌ور شد و علی‌رغم این‌که در صدا و سیما به او نیاز مبرم داشتند و مسئولین سازمان نیز از رفتن او به جبهه جلوگیری می‌کردند اما  ماندن را جایز ندانست و عازم نبرد با دشمن متجاوز شد و پس از چند ماه نبرد در جبهه‌های جنگ حق علیه باطن در عملیات فتح المبین (رقابیه) و در نخستین روزهای سال 61 به شهادت رسید.

منبع : ایسنا